Promocja naszej żywności w 13 krajach
Polski rząd wytypował 13 rynków, na których od 2016 roku koncentrować będzie się promocja naszej żywności. To ma zapewnić dalszy wzrost jej eksportu.
Na liście państw z potencjałem są: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur, Indie, Japonia, Chiny, Kanda, Algieria, RPA, USA, Arabia Saudyjska, Egipt, Wietnam i Indie.
– Będziemy tam prowadzić działania promocyjne od 2016 roku, przez kilka lat – zapowiedział we wtorek Marek Sawicki, minister rolnictwa.
To ma zapewnić, jak dodał, dalszy szybki rozwój eksportu rolno- spożywczego z Polski.
– Przedsiębiorcy są gotowi, aby budować wspólną markę, ograniczając konkurencję polsko-polską – uważa Sawicki. W planach są skoordynowane działania ministerstwa rolnictwa i gospodarki oraz ARR. Jest to m.in. udział w targach czy reklama medialna.
W 2016 roku na ten cel Ministerstwo Rolnictwa i Agencja Rynku Rolnego wydadzą w sumie około 5 mln zł. Kolejne blisko 12 mln zł warte będą kampanie promocyjne realizowane w przyszłym roku przez polskie organizacje branżowe.
źródło: www.rp.pl