Wyróżnieni

Oceanic S.A. to Efektywna Firma, Gepard Biznesu, Mocna Firma Godna Zaufania, Wielki Brylant Polskiej Gospodarki i Wielki Modernizator 2022

Oceanic S.A.  w Sopocie to wyjątkowa firma, została bowiem wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu we wszystkich jego konkursach na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego: w XVII edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2022, XV edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2022, XV edycji Konkursu Efektywna Firma 2022, XI edycji Konkursu Wielki Modernizator 2022 i X edycji Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania 2022.

Spółka rozwija się bowiem dynamicznie – średnia z dynamik przychodów i zysku netto w latach 2019-2020 wyniosła w jej przypadku 29 proc. To przyniosło jej tytuł Gepard Biznesu 2022.

Działa też efektywnie – średni stosunek zysku netto do przychodów w 2020 r. osiągnął poziom 10 proc. To dało jej tytuł Efektywna Firma 2022. A razem zapewniło jej tytuł Mocna Firma Godna Zaufania 2022.

W latach 2019-2020 dokonała odpisów amortyzacyjnych na kwotę 8,7 mln zł, dzięki czemu zyskała tytuł Wielki Modernizator 2022.

Zajęła 2044. miejsce w prestiżowym rankingu Wielcy Modernizatorzy 2022.

Wielcy Modernizatorzy 2022

 

Wartość rynkowa spółki w marcu 2021 r. została w sposób uproszczony oszacowana przez Instytut Europejskiego Biznesu na 473,7 mln zł, co dało jej tytuł Wielki Brylant Polskiej Gospodarki 2022.

Zajęło 1393. miejsce w prestiżowym rankingu Wielkie Brylanty Polskiej Gospodarki 2022.

Wielkie Brylanty Polskiej Gospodarki 2022

Firma produkuje kosmetyki pod marką AA. Tak je przedstawia na swojej stronie internetowej.

W roku 1982 powstał pierwszy krem marki AA – do skóry wrażliwej i skłonnej do alergii. Szybko zyskał ogromną popularność. Ze względu na swoje opakowanie, został spontanicznie mianowany kremem „pomarańczowym”.

To od niego zaczęła się historia naszej marki. W latach 80-tych ubiegłego wieku, kiedy alergie nie stanowiły jeszcze globalnej epidemii, stworzyliśmy krem, który wyprzedził swoją epokę.

Zdjęcie ze strony https://www.facebook.com/kosmetykiAA

U podłoża powstania marki AA leżało dermatologiczne spojrzenie na skórę i odpowiedzialne patrzenie w przyszłość.

Do dziś determinuje to nasze najważniejsze wartości.

Bezpieczeństwo produktów

W nowoczesnych Laboratoriach Badawczo-Rozwojowych – w sercu naszej firmy – zespół ekspertów tworzy innowacyjne formuły kosmetyków.

Nasze działania wspierają autorytety z sektora medycznego – lekarze kliniczni, dermatolodzy i alergolodzy.

Opracowując receptury eliminujemy składniki zawierające zidentyfikowane alergeny. Wszystkie używane składniki są dokładnie analizowane w każdym nowo powstającej recepturze.

W trakcie przeprowadzanych testów produktów musimy w 100% potwierdzić, że ich receptura nie podrażnia skóry alergicznej.

Stosujemy zaawansowane technologie, najwyższe standardy zarządzania produkcją i restrykcyjny proces kontroli jakości. To pozwala nam produkować w naszej fabryce także leki i wyroby medyczne.

Innowacyjność

Łączymy najwyższe bezpieczeństwo kosmetyków z ich wysoką skutecznością i przyjemną aplikacją. To nasze innowacyjne wyzwanie.

Liczne zgłoszenia patentowe i patenty, służą przede wszystkim eliminacji ryzyka wystąpienia podrażnień. Dlatego możemy bezpiecznie stosować silnie działające składniki aktywne najnowszej generacji nawet w podwyższonych stężeniach.

Stosujemy wyłącznie hipoalergiczne kompozycje zapachowe.

Innowacyjność to także nasze przełomowe produkty – pierwszy krem do skóry wrażliwej, pierwsze specjalistyczne preparaty do higieny stref intymnych, pierwsza pielęgnacja dopasowana do grup wiekowych.

Skuteczność

Stosujemy najnowocześniejsze składniki pielęgnacyjne światowej klasy o najwyższej efektywności działania.

Surowce pozyskujemy od światowych liderów. Nasze badania skuteczności wspieramy bogatą dokumentacją badawczą oraz jakościową.

Korzystamy z wiedzy, której nieustannie dostarczają nam dynamicznie rozwijające się dziedziny nauki: dermatologia, kosmetologia , biotechnologia i medycyna.

Bliskość

Pragniemy towarzyszyć Ci każdego dnia, wspierając Cię w skutecznej i bezpiecznej pielęgnacji.

To dla nas prawdziwe wyróżnienie, kiedy marka AA jest Twoim wyborem.

Tak bogata oferta produktów, które zostały przetestowane przez osoby o skórze wrażliwej, jest unikalna na skalę światową. Dlatego znajdziesz wśród nich preparaty dopasowane do każdego typu cery, kompleksowe linie do pielęgnacji ciała czy produkty do makijażu.

Dbamy o to, aby kosmetyki AA były dostępne w Twoim ulubionym sklepie, opatrzone przejrzystą informacją, ułatwiającą Ci wybór odpowiedniego produktu.

Rozwój

Jesteśmy przekonani, że najlepsze jeszcze przed nami.

Wsłuchując się w potrzeby konsumentów, śledząc przełomowe technologie i prowadząc własne badania naukowe, nie ustajemy w ciągłym rozwoju i realizowaniu naszej misji.

Wierzymy, że piękna, zdrowa i zadbana skóra każdemu daje siłę i pewność siebie, niezbędne w codziennym dążeniu do szczęśliwego życia i realizacji marzeń.

Więcej o firmie pod adresem: https://www.kosmetykiaa.pl

#europejskafirma #instytuteuropejskiegobiznesu #wyróżnieniadlafirm #brylantpolskiejgospodarki #businessbrilliant #najcenniejszefirmy #gepardbiznesu #businessgepard #mocnafirmagodnazaufania #strongcompany  #efektywnafirma #effectivecompany #WorldwideCompany #WielkiModernizator

Informacja o portalu Europejska Firma.pl i Instytucie Europejskiego Biznesu

Portal EuropejskaFirma.pl i Instytut Europejskiego Biznesu zajmują się analizą wyników finansowych przedsiębiorstw. Od 2006 roku dokładnie przeanalizowali wyniki finansowe ponad 200 tysięcy polskich firm. Analizy opierają się głównie na oficjalnych i wiarygodnych danych finansowych, przekazywanych przez firmy do Krajowego Rejestru Sądowego. Dane te są publiczne i ogólnie dostępne, by bezpieczniejsza była działalność gospodarcza. Analizy i rankingi pomagają w sprawdzeniu wiarygodności partnerów gospodarczych.

Od 2006 r. Instytut Europejskiego Biznesu organizuje Konkurs Gepardy Biznesu. Jeżeli w przyjętym okresie średnia z dynamik przychodów i zysku netto badanej firmy wynosi więcej niż 10 proc., przyznaje jej bezpłatnie tytuł Gepard Biznesu.

Od marca 2016 r. projekt ten jest chroniony za pomocą znaku towarowego Business Gepard w 28 krajach Unii Europejskiej.

Na podstawie danych z KRS instytut organizuje też od 2008 r. Konkurs Efektywna Firma, a od 2013 r. Konkurs Mocna Firma Godna Zaufania.

Za Efektywną Firmę uznaje tę, w której stosunek zysku netto do przychodów wynosi więcej niż 5 proc. Tytuł Mocna Firma Godna Zaufania przysługuje tej, która w danym roku jest jednocześnie wyróżniona w Konkursie Gepardy Biznesu i Konkursie Efektywna Firma.

Od 2008 r. IEB na podstawie danych z KRS organizuje też Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki. Tytuł ten przyznaje firmom, których wartość rynkowa wynosi według jego szacunków więcej niż 10 mln zł. Tytuł Wielki Brylanty Polskiej Gospodarki otrzymują firmy warte więcej niż 100 mln zł.

Na podstawie danych finansowych instytut liczy wartość rynkową firm w uproszczony sposób, wykorzystując dwa wskaźniki z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: C/Z, czyli Cena do Zysku netto oraz C/Wk – Cena do Wartości Księgowej.

Od 2012 r. instytut prowadzi Konkurs Wielki Modernizator. Tytuł przyznaje podmiotom, w których dwuletnia amortyzacja była wyższa niż 2 mln zł.

Od 2013 r. IEB organizuje Konkurs Worldwide Company. Tytuł przyznaje przedsiębiorstwom eksportującym do minimum 5 krajów.

Każdego roku do instytut zgłaszają się firmy z prośbą, by przeanalizował ich wyniki finansowe i ocenił, czy zasługują na wyróżnienie w jego konkursach.

Metodologia liczenia wartości rynkowej

Wartość rynkowa firm szacowana jest w sposób bardzo uproszczony przez porównaniu do wycen spółek krajowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Do obliczeń wykorzystywane są wskaźniki C/Z (cena do zysku netto) i C/WK (cena do wartości księgowej, czyli cena do sumy kapitału własnego i zysku netto) średnie dla spółek krajowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, liczone przez analityków GPW.

Wskaźniki do liczenia wartości rynkowej spółek krajowych  w marcu 2021 r.

C/Z: 34,6

C/WK: 1,05

źródło: Biuletyn Statystyczny GPW https://www.gpw.pl/pub/GPW/statystyki/statystyki_miesieczne/202103_GPW.pdf

Według wskaźników giełdowych z marca 2021 r. zostały policzone dwie wartości rynkowe firmy w marcu 2021 r. Jedna to iloczyn zysku netto w 2020 r. i wskaźnika C/Z w marcu 2021 r., a druga to iloczyn wartości księgowej w końcu 2020 r. i wskaźnika C/Wk w marcu 2021 r. Średnia arytmetyczna z tych wartości rynkowych to szacowana wartość rynkowa firmy w marcu 2021 r.

Autor: Jerzy Krajewski