Aktualności

Śnieżka wśród najcenniejszych polskich marek według rankingu „Rzeczpospolitej”

26 stycznia br., ukazała się 13 edycja „Rankingu najcenniejszych polskich marek” dziennika „Rzeczpospolita”. Wśród 330 ocenianych brandów, znalazła się również Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA, która uplasowała się na wysokim 110 miejscu, awansując o 3 pozycje w porównaniu do ubiegłego roku. Firma osiągnęła najlepszy wynik wśród producentów farb i lakierów.

Łączna wartość wszystkich marek obecnych w prestiżowym rankingu dziennika „Rzeczpospolita” wyniosła prawie 65 mld zł. Śnieżka w zestawieniu ogólnym (określanym według wartości) zajęła 110 pozycję. Świadczy to o stabilnej, stale umacniającej się pozycji brandu na polskim rynku, co potwierdza również awans w porównaniu do ubiegłorocznego zestawienia. Śnieżka poprawiła również wynik (wzrost o jedną pozycję) w rankingu mocy marek, plasując się na 21 miejscu w swojej kategorii branżowej, dość szeroko określonej jako „Pozostałe produkty niespożywcze”.

Śnieżka jest obecna również w minirankingach, prezentujących preferencje konsumentów. Zostały one stworzone przez dziennik „Rzeczpospolita”, aby zaprezentować brandy, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników, składających się na siłę marki. W kategorii „Świadomość marki”, oznaczającej jej znajomość (na podstawie dwóch miar: pamięci wspomaganej oraz spontanicznej), Śnieżka zajęła solidną 20 lokatę, gdzie podobnie jak w kategorii „Postrzegana wartość” okazała się jedyną wyróżnioną marką farbiarską. Z kolei w kategorii „Priorytet świadomości” znalazła się na 14 pozycji na 60 możliwych. Noty przyznawano tu na podstawie testu na pamięć marki, w którym Śnieżka wielokrotnie pojawiała się jako brand pierwszego wyboru.

Śnieżka znalazła się również w prestiżowej kategorii marek najczęściej wybieranych, zajmując 28 miejsce.

– Analiza uzyskanych wyników pokazuje, że Śnieżka jest nie tylko obecna w gronie najczęściej wybieranych polskich marek w ujęciu ogólnym, lecz to także najczęściej wybierana marka farb. Szczególnie cieszą nas wysokie noty w kategoriach, w których wynik jest pochodną tego jak mocno marka jest obecna w świadomości konsumentów i w jakim stopniu odpowiada na ich preferencje, jak 14 miejsce w kategorii „Priorytet w świadomości”. Uzyskane wyniki to dla nas potwierdzenie, że projektowanie najwyższej jakości wyrobów, idące w parze ze skuteczną ich komunikacją to cel, który z powodzeniem udaje się nam realizować – komentuje Łukasz Dobrowolski, Dyrektor ds. Marketingu FFiL Śnieżka SA.

Podstawowym kryterium doboru marek do „Rankingu najcenniejszych polskich marek” dziennika „Rzeczpospolita” jest polskość. Wartość brandów stanowi zaś wypadkową wielu zmiennych, w tym np. przychodów ze sprzedaży czy oceny przez konsumentów. W tegorocznym zestawieniu badanie internetowe zastąpiło wywiady personalne.