Wskaźniki do liczenia wartości rynkowej
Podajemy wskaźniki do liczenia wartości rynkowej firm, jakie Instytut Nowoczesnego Biznesu będzie wykorzystywał w IX edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2014 oraz w VII edycji Konkursu Potęgi Biznesu 2014.
Wartość rynkowa firm liczona jest w porównaniu do spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Do obliczeń wykorzystywane są wskaźniki C/Z (cena do zysku netto) i C/WK (cena do wartości księgowej, czyli cena do sumy funduszy własnych i zysku netto) średnie dla wszystkich spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, liczone przez analityków GPW.
2. W marcu 2010 r. – C/Z : 20,79, a C/WK: 1,55.
3. W marcu 2011 r. – C/Z : 15,86, a C/WK: 1,61.
4. W marcu 2012 r. – C/Z : 9,23, a C/WK : 1,22.
W IX edycji ogólnopolskiego Konkursu Gepardy Biznesu 2014 będziemy liczyli dynamikę wartości rynkowej firmy w okresie od marca 2013 do marca 2014. Firmy, których wartość rynkowa wzrośnie o minimum 10 proc. uznamy za Gepardy Biznesu 2014.
W VII edycji ogólnopolskiego Konkursu Potęgi Biznesu będziemy brali pod uwagę wartość rynkową w końcu marca 2014 r. Tytuł Potęga Biznesu 2014 przyznamy firmom lub bankom, który wartość rynkowa była wyższa niż 100 milionów złotych.
Jerzy Krajewski, dyrektor Instytutu Nowoczesnego Biznesu