Aktualności

Targi – skuteczna forma promocji firm z branży zabawkarskiej

Rynek zabawek w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie i według firmy badawczej NPD Group należymy do krajów o największej dynamice wzrostu sprzedaży zabawek, nie tylko w Europie, ale również na świecie. Globalna konkurencja sprawia, że przedsiębiorcy szukają skutecznych narzędzi promocji produktów oraz własnego biznesu. Wyjaśniamy, dlaczego producenci zabawek powinni zwrócić uwagę na targi branżowe.

Targi to nadal jedno z najbardziej efektywnych narzędzi promocyjnych, co w dobie intensywnego rozwoju technologicznego oraz digitalowych narzędzi marketingowych może być co najmniej zastanawiające. Dlaczego obecność na targach powinna być obowiązkiem przedsiębiorców z różnych branż, w tym zabawkarskiej?

Tu spotyka się biznes

Wydarzenia branżowe umożliwiają przedsiębiorcom zapoznanie się z najnowszymi trendami, a także poznanie oferty konkurencji. To również dobry czas na wymianę doświadczeń oraz nawiązanie kontaktów biznesowych. Podczas targów branży zabawkarskiej można spotkać importerów i producentów artykułów dla dzieci zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Eventy umożliwiają spotkania twarzą w twarz, a to znacząco ułatwia nawiązywanie relacji biznesowych – tłumaczy Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland, podczas których blisko 100 firm z branży zabawkarskiej, zaprezentuje artykuły dla dzieci i niemowląt.

Nie tylko networking

Targi dedykowane branży zabawkarskiej odwiedzają nie tylko osoby ściśle związane z rynkiem, ale również interesujące się nowościami lub poszukujące ciekawych pomysłów na prezenty. Jest to więc okazja do spotkań z obecnymi klientami oraz budowania ich lojalności. To także szansa na zwiększenie rozpoznawalności naszej marki oraz dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. W tym celu firmy włączają się w prowadzenie warsztatów organizowanych w ramach wydarzeń branżowych, dzięki którym mają możliwość zaprezentowania swoich umiejętności. Chętnie występują również w roli eksperta podczas paneli dyskusyjnych, co z kolei potwierdza przygotowanie merytoryczne przedstawiciela danej firmy. Przedsiębiorcy nie bez przyczyny angażują się również w konkursy organizowane w trakcie targów. – Często zadanie konkursowe wymaga wiedzy na temat produktów danego wystawcy, co w efekcie zachęca osoby zainteresowane uczestnictwem do odwiedzenia i zapoznania się z konkretną firmą. Niemałą rolę odgrywają także nagrody, które wzbudzają miłe skojarzenia z ich fundatorem – wyjaśnia Monika Glegoła z Gift Show Poland 2017.

Dziś stoisko z materiałami reklamowymi to za mało, by mówić o skutecznym wykorzystaniu targów do promocji własnego biznesu. Dopiero zastosowanie się do powyższych wskazówek pozwali na uzyskanie satysfakcjonujących efektów, a przecież na tym zależy każdemu przedsiębiorcy.