Sztuczna inteligencja wkracza do biznesu
Ułatwia przedsiębiorcom podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych, usprawnia procesy uczenia się, pomaga w ustalaniu optymalnych metod leczenia – sztuczna inteligencja (AI) sprawdza się dziś w wielu dziedzinach życia. AI to już nie abstrakcja – to rzeczywistość.
„Sztuczna inteligencja jest bardzo szerokim pojęciem. Zasadza się na kilku rzeczach, takich jak uczenie maszynowe, algorytmy predykcyjne, czyli przewidujące przyszłość, drzewa decyzyjne. Jest to rozległa dziedzina informatyki i w ogóle wiedzy” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Piotr Pietrzak, chief technology officer z firmy IBM. Co ważne, wiele rozwiązań opierających się na sztucznej inteligencji ma już zastosowanie w praktyce.
Z dobrodziejstw sztucznej inteligencji bardzo mocno korzystają firmy. Powszechnie używane przez nie narzędzia analityczne bazują na algorytmach predykcyjnych. AI pomaga również przy automatyzacji procesów obsługi klienta. A biorąc pod uwagę dane z kalendarza osoby i historię jej dotychczasowych spotkań biznesowych z danym klientem, ustala, które miejsce i termin będą najlepsze na kolejne spotkanie.
Rozwiązania AI służące zwykłym ludziom są obecnie wdrażane najszybciej w branży medycznej (pomagają np. przy ćwiczeniach rehabilitacyjnych), a także branży lajfstajlowej. Bardzo dobrze sprawdzają się też w nauczaniu. „Już teraz są budowane systemy (które mogą znaleźć zastosowanie również w polskiej edukacji) umożliwiające optymalizację procesów uczenia się przez ucznia” – zauważa ekspert. To oczywiście tylko przykłady, sztuczna inteligencja może bowiem być wykorzystywana niemal w każdym obszarze życia.
źródło: infoWire.pl