Światowe Firmy 2015 Branży Medialnej
Instytutu Europejskiego Biznesu w trzeciej edycji Konkursu Światowa Firma – Worldwide Company 2015 w listopadzie 2016 r. znalazł 11 firm branży medialnej, które osiągnęły przychody z eksportu większe niż 4 mln zł w latach 2013 i 2014 do minimum 3 krajów w 2014 r. i uzyskały tytuł Światowa Firma – Worldwide Company 2015. Na podium znalazły się Drukarnia Interak Sp. z o.o., Ameet Sp. z o.o. i Egmont Polska Sp. z o.o.
Instytutu Europejskiego Biznesu, utworzony 12 grudnia 2005 r., prowadzi Konkurs Światowa Firma od 2013 r.
W listopadzie 2016 r. danych do konkursu dostarczyła mu Wywiadownia Handlową InfoCredit, która zbiera informacje o eksporterach z urzędów celnych. Znalazła 4909 firm, które osiągnęły przychody z eksportu większe niż 4 mln zł w latach 2013 i 2014. Spośród nich 4229 eksportowały w 2014 r. do minimum 3 krajów w 2014 r. i uzyskały tytuł Światowa Firma – Worldwide Company 2015. Było wśród nich 11 firm branży medialnej.
Instytutu Europejskiego Biznesu przedstawia ranking Światowa Firma – Worldwide Company 2015 Branży Medialnej w kolejności według liczby krajów, do których prowadzony był eksport w 2014 r.
Na podium znalazły się Drukarnia Interak Sp. z o.o., Ameet Sp. z o.o. i Egmont Polska Sp. z o.o.
W 2014 r. Drukarnia Interak Sp. z o.o. eksportowała towary do 26 krajów.
Statuetka Złoty Świat przyznawana w Konkursie Światowa Firma – Worldwide Company.
Firmy wymienione w rankingu mogą bezpłatnie i bezterminowo wykorzystywać tytuł Światowa Firma – Worldwide Company 2015 publicznie na wszystkich nośnikach.
Płatne są logo Światowa Firma – Worldwide Company 2015 oraz dyplomy i statuetki dla wyróżnionych firm i ich pracowników. Prosimy więc nie ściągać z Internetu dla celów marketingowych wizerunku statuetki Światowa Firma – Worldwide Company, gdyż zdjęcia chronione są prawami autorskimi.
Światowe Firmy 2015 Branży Medialnej | ||||||
Lp. | Nazwa | Siedziba | Wielkość eksportu w mln zł | Liczba krajów, do których firma eksportowała. | ||
2013 | 2014 | 2013 | 2014 | |||
1 | Drukarnia Interak Sp. z o.o. | Czarnków | 30-50 | 30-50 | 18 | 26 |
2 | Ameet Sp. z o.o. | Łódź | 10-30 | 10-30 | 20 | 22 |
3 | Egmont Polska Sp. z o.o. | Warszawa | 10-30 | 10-30 | 16 | 21 |
4 | ECLIPSE S.A. | Warszawa | 4-10 | 10-30 | 20 | 20 |
5 | BZT VIN – PLAST Sp. z o.o. | Bydgoszcz | 4-10 | 4-10 | 16 | 19 |
6 | Print Group Sp. z o.o. | Szczecin | 4-10 | 4-10 | 12 | 14 |
7 | DE Agostini Polska Sp. z o.o. | Warszawa | 30-50 | 10-30 | 5 | 10 |
8 | Bauer Print Ciechanów Sp. z o.o. sp.k. | Warszawa | 30-50 | 50-75 | 5 | 7 |
9 | Galait Polska Sp. z o.o. | Macierzysz | 4-10 | 10-30 | 5 | 6 |
10 | Bauer Print Wykroty Sp. z o.o. sp.k. | Warszawa | >100 | >100 | 7 | 6 |
11 | Totem Kamiński, Szuliński, Snarski, Kamiński Sp. j. | Szczecin | 4-10 | 4-10 | 5 | 5 |
źródło : Instytut Europejskiego Biznesu na podstawie danych z urzędów celnych, zebranych przez Wywiadownię Handlową InfoCredit.
Do badania przyjęto wszystkie firmy z bazy firmy InfoCredit spełniające następujące warunki:
1) Dane finansowe we wszystkich latach 2013-2014
2) Wartość eksportu większa niż 4 mln zł we wszystkich latach 2013-2014
3) Dodatni kapitał własny w 2014, w 2013 r. firma mogła mieć ujemny kapitał własny.
4) Dodatni zysk netto w 2014, w 2013 r. firma mogła wykazywać straty.
5) Badaniem zostały objęte firmy składające sprawozdania finansowe wg MSSF