Efektywna FirmaGepardy BiznesuInstytutMocna Firma

Mocne Firmy Godne Zaufania 2017 Gastronomii

Spośród 70 tysięcy polskich przedsiębiorstw, których wyniki finansowe zbadał Instytutu Europejskiego  Biznesu, tytuł Mocna Firma Godna Zaufania 2017 uzyskało 71 firm gastronomii, bo rozwijały się dynamicznie przy dużej efektywności działania.

Instytutu Europejskiego Biznesu, utworzony 12 grudnia 2005 r., prowadzi Konkurs Mocna Firma Godna Zaufania od 2014 r. na podstawie sprawozdań finansowych firm, przekazanych do Krajowego Rejestru Sądowego.  Przez  cztery lata  dokładnie przeanalizował wyniki finansowe  80 tysięcy przedsiębiorstw.

W rankingu poniżej są wyliczenia Instytutu Europejskiego Biznesu na podstawie informacji podanych przez wywiadownie handlowe, które pozyskały dane finansowe przedsiębiorstw z Krajowego Rejestru Sądowego.

Firmy, których wartość rynkowa w okresie od marca 2015 do marca 2016 r. wzrosła o minimum 10 proc., Instytut Europejskiego Biznesu uznaje za Gepardy Biznesu 2017 (sposób liczenie wartości rynkowej wyjaśniony jest pod tabelą).

Efektywność firm analizowana jest według średniej stosunku zysku netto do przychodów netto w latach 2014-2015.

Firmy, w których wartość średniej stosunku zysku netto do przychodów netto w latach 2014-2015 wynosiła minimum 5 proc., Instytut Europejskiego Biznesu uznaje za Efektywne Firmy 2017.

Firmy, które jednocześnie uzyskały tytuły Gepard Biznesu 2017 i Efektywna Firma  2017, a ich wartość rynkowa w marcu 2016 r. była  niższa niż 40 mln zł, Instytut Europejskiego Biznesu uznaje za Mocne Firmy Godna Zaufania  Strong Company 2017  (firmy o wartości wyższej niż 40 mln zł uznawane są przez IEB za Brylanty Polskiej Gospodarki 2017).

 

Firmy wyróżnione w Programie Promocyjnym Mocna Firma Godna Zaufania mają też prawo do tytułów Gepard Biznesu i Efektywna Firma.  Na zdjęciu są przedstawiciele Agencji Wydawnicza „Technopol” , którzy odebrali statuetki i dyplomy na V Kongresie Nowoczesnej Gospodarki w Warszawie 22 listopada 2017 r.  Głównym elementem statuetki Mocna Firma Godna Zaufania są złączone ręce pracowników i partnerów biznesowych, tworzące mocne ogniwo gospodarki. Ręce wykonane są z mocnego metalu.

Poniższy ranking ułożony jest według sumy miejsca w konkursie Gepardy Biznesu i konkursie Efektywna Firma. Najwyżej są w nim firmy, które są jednocześnie i najbardziej dynamicznie, i najbardziej efektywne.

Wyróżnione firmy mają prawo posługiwać się tytułem Mocna Firma Godna Zaufania 2017  lub Strong Company 2017 bezterminowo i za darmo na wszystkich nośnikach informacji.

Tytuł  Strong Company 2017 może być wykorzystywany przez wyróżnione firmy, którym zależy na kontaktach z zagranicznymi podmiotami.

Płatne są logo Mocna Firma Godna Zaufania 2017 oraz  dyplomy i statuetki dla wyróżnionych firm i ich pracowników. Prosimy więc  nie kopiować z Internetu dla celów marketingowych wizerunku statuetki Mocna Firma Godna Zaufania, gdyż jej zdjęcia chronione są prawami autorskimi.

Mocne Firmy Godne Zaufania 2017 Gastronomii
Lp. Nazwa firmy Siedziba firmy Dynamika wartości rynkowej od marca 2015 do marca 2016 w proc. Średni stosunek zysku netto do przychodów w  latach 2014 i 2015 r. w proc. Wartość rynkowa firmy w marcu 2016 r.  w mln zł
1 Stephan Elektronik Investment Sp. z o.o. Wrocław 700,7 148,4 22,7
2 P & T Investment Sp. z o.o. S.K. Kielce 186,3 30,5 27,2
3 Sao Beach Investments Sp. z o.o. Kraków 141,1 84,9 26,9
4 Zdrowia Smak Sp. z o.o. S.K. Częstochowa 168,5 29,2 23,5
5 Riwiera Sp. z o.o. Sp.K. Otmuchów 161 30,2 1,5
6 Kaya Kamila Żerdzińska Spółka Komandytowa Tychy 165,5 27,7 9,6
7 Gems Sp. z o.o. S.K. Warszawa 609,4 11,3 12,6
8 P.P.H.U. KUMA Sp. z o.o. Warszawa 364,8 12,6 2,5
9 Sushi – DO Sp. z o.o. Spółka Komandytowa Bielsko-Biała 169,4 15,6 9,6
10 Park Sp. z o.o. Jabłonowo 198,1 13,8 3,8
11 AGAT Sp. z o.o. F H U Ciechocinek 403,4 8,7 8,9
12 Szara Resto – Bar Sp. z o.o. Kraków 238,5 10 15,0
13 Petra Salloum, Radwan, Saleh Sp. j. Wrocław 85,1 22 17,9
14 BC Sp. z o.o. Warszawa 453,1 7,4 23,0
15 Rbite Sp. z o.o. sp.k. Kraków 167,8 10 15,7
16 Kaspec – Tajwa Sp. z o.o. Nysa 118,6 13 1,3
17 Expol – Bis S.J. Skarżysko-Kamienna 91,7 16,9 32,4
18 Onufrejów & Kozłowski Sp. z o.o. Wrocław 113,1 13 6,9
19 Royal Group Sp. z o.o. Warszawa 1247,9 6,3 1,6
20 Kapitan Cook Sp. z o.o. Gdynia 321,6 7,3 5,4
21 Powiększenie Sp. z o.o. Warszawa 1095,8 6,2 3,1
22 Grupa 100 Sp. z o.o. Warszawa 147,1 9,7 10,7
23 Restauracja Concordia Pro Design Sp. z o.o. Spółka Komandytowa Poznań 115,5 11,7 12,1
24 Meea Sp. z o.o. Warszawa 254,3 7,1 12,3
25 Wiking – Restauracje Sp. z o.o. S.K. Warszawa 137,2 9,2 30,2
26 Canapa Sp. z o.o. Warszawa 152,5 8,6 2,3
27 Góral Sp. z o.o. Wrocław 466,7 5,9 0,5
28 Catering Service Sp. z o.o. Płaczki 814 5,5 21,7
29 Contrest Sp. z o.o. Poznań 677,1 5,6 5,1
30 Surowa Sp. z o.o. Rzeszów 423,2 5,9 3,1
31 Grupa Amb Sp. z o.o. Chorzów 41,6 38,5 1,5
32 Kook Bin Kwan Sp. z o.o. Nowa Wieś 42,8 30,6 8,7
33 Kafena Sp. z o.o. Bydgoszcz 74 14,1 3,8
34 Szymkówka Sp. z o.o. Brzegi 88,9 11,5 4,0
35 MARU Sp. z o.o. Wrocław 126,8 8,5 8,4
36 Catering Wiśniewscy Janusz Wiśniewski I Spółka, Sp.j. Warszawa 73,6 14 12,5
37 Rosebud Sp. z o.o. Kraków 48,7 23,3 9,5
38 A. Erdmann, R. Erdmann WAR Sp.J. Chojna 79,3 12,6 24,5
39 BENSIP Sp. z o. o. Lublin 72,5 13,1 9,6
40 HAWEŁKA Sp. z o.o. Kraków 63,1 14,8 36,7
41 W. Krahel i K. Krahel sp.j. Białystok 56,6 15,9 13,5
42 Plejades – 1 Sp. z o.o. Sp.K. Warszawa 55,7 16,1 29,8
43 KIM Sp. z o.o. Gronowo Górne 150,5 6,8 0,7
44 AMP Sp.J. Agnieszka i Piotr Wielgus Zakliczyn 118,5 7,6 15,6
45 Ekspresja Smaku Sp. z o.o. Sopot 146,2 6,6 2,3
46 Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Kubar Sp. z o.o. Gdańsk 79,1 10,3 4,2
47 Sushi Point A. Kisieliński, M. Pawłowski, S. Wasilewski Sp. Jawna Warszawa 77,9 10,3 6,2
48 Baalbek Orient Grill Sp. j. Adam Cieślewicz, Jacek Poddany Bydgoszcz 110,3 7,7 10,7
49 Tesoro Sp. z o.o. Sopot 103,7 8 10,6
50 Inp Sp. z o.o. Gdańsk 131,9 6,7 9,4
51 Inter-Foto J. Szałęga, B. Szałęga, J. Sawicki sp.j. Wrocław 71,4 10,6 7,3
52 Winnerbar A. Raj sp.k. Łaziska Górne 92,3 8,4 1,1
53 Agencja Cateringowa Party Sp. z o.o. Warszawa 101,2 7,5 5,4
54 Harasówka Sp. z o.o. Gniewkowo 82,4 8,5 5,6
55 Cafe Contact Sp. z o.o. Warszawa 96 6,8 11,0
56 TKM Entertainment Group Sp. z o.o. S.K. Warszawa 16,2 16,2 7,5
57 Kokoo Sp. z o.o. Łódź 42,4 11,2 3,4
58 RNB Sp. z o.o. Bielsko-Biała 75,9 7,2 4,7
59 Grot Sp. z o.o. Sopot 78,5 6,9 4,1
60 Humbold Comercial Sp. z o.o. Warszawa 95,7 5,9 4,1
61 Paho Sp. z o.o. Opole 63,3 7,7 17,3
62 AMB Gastro Sp. z o.o. Chorzów 77,4 6,6 10,3
63 Stomilanka S.J. Przeds. Gastronomiczno – Handlowe Dębica 44,7 8,6 10,8
64 Maison Charlotte Sp. z o.o. Warszawa 58,3 7 14,7
65 Setka Polska Sp. z o.o. Wrocław 36,2 7,8 4,8
66 Mitsuro Restaurants Sp. z o.o. Poznań 68,7 5,4 16,8
67 MEDSUN S.A. Wrocław 40,3 6,8 14,7
68 Patio-Park 1 Sp. z o.o. Katowice 16,4 7,5 8,3
69 Tempo B. P. Pasek sp. j. Kielce 29,3 5,8 5,5
70 Biorol Sp. z o.o. Wałcz 35,6 5,3 1,4
71 Da Grasso Sp. z o.o. Warszawa 40,3 5 25,6

źródło: Instytut Europejskiego Biznesu  na podstawie danych z Krajowego Rejestru Sądowego, zebranych przez wywiadownie handlowe.

Do analizy wyników finansowych przedsiębiorstw przyjęto firmy spełniające następujące warunki:

1. Dostępne w KRS dane finansowe za lata 2014-2015,

2. Wartość przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi większa niż 100 tys zł w 2015 roku,

3. Dodatni kapitał własny w 2015 r.,

4. Zysk netto w 2015 r.,

5. Badaniem zostały objęte firmy składające sprawozdania finansowe według MSSF.

Metodologia liczenia wartości rynkowej

Wartość rynkowa firm liczona jest w porównaniu do spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Do obliczeń wykorzystywane są wskaźniki C/Z (cena do zysku netto) i C/WK (cena do wartości księgowej, czyli cena do sumy funduszy własnych i zysku netto) średnie dla spółek krajowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, liczone przez analityków GPW.

Wskaźniki do liczenia wartości rynkowej

W końcu marca 2015 r.:  C/Z:  22,7, a  C/WK: 1,36.

W końcu   marcu 2016 r.:  C/Z:  41,5, a  C/WK: 1,2.
źródło: Biuletyn Statystyczny GPW
Według wskaźników giełdowych z końca marca 2015 r. zostały policzone dwie wartości rynkowe firmy w końcu marca 2015 r. Jedna to iloczyn zysku netto w 2014 r.  i wskaźnika C/Z w końcu marca 2015 r., a druga to iloczyn wartości księgowej w końcu 2014 r.  i wskaźnika C/Wk w końcu marca 2015 r. Średnia arytmetyczna z tych wartości rynkowych to wartość rynkowa firmy w końcu marca 2015.
Podobnie została policzona wartość rynkowa firmy w końcu marca 2016. Według wskaźników giełdowych z końca marca 2016 r. zostały policzone dwie wartości rynkowe firmy w końcu marca 2016 r. Jedna to iloczyn zysku netto w 2015 r.  i wskaźnika C/Z w końcu marca 2016 r., a druga to iloczyn wartości księgowej w końcu 2015 r.  i wskaźnika C/Wk w końcu marca 2016 r. Średnia arytmetyczna z tych wartości rynkowych to wartość rynkowa firmy w końcu marca 2016.