Mocna Firma

Mocne Firmy 2015 Branży Gastronomicznej

Spośród 39 729 polskich przedsiębiorstw których wyniki finansowe przeanalizował Instytutu Europejskiego Biznesutytuł Mocna Firma Godna Zaufania – Strong Company 2015 uzyskało 71 firmy branży gastronomicznej, bo ich wartość rynkowa od marca 2014 do marca 2015 wzrosła o minimum 10 proc., a średnia stosunku zysku netto do przychodów netto w latach 2013-2014 wyniosła w nich minimum 5 proc.  Na podium znalazły się: The Food Designers Sp. z o.o., Onufrejów & Kozłowski Sp. z o.o. i  Geni Management Sp. z o.o. S.K.

Instytutu Europejskiego Biznesu, utworzony 12 grudnia 2005 r., prowadzi Konkurs Mocna Firma Godna Zaufania od 2014 r. na podstawie sprawozdań finansowych firm, przekazanych do Krajowego Rejestru Sądowego.  Przez  trzy lata przeanalizował wyniki finansowe  70 tysięcy przedsiębiorstw.

Na jego zlecenie we wrześniu 2016 r. Wywiadownia Handlowa InfoCredit wybrała  ze swojej bazy danych, stworzonej na podstawie informacji z KRS, te firmy, które w latach 2013 -2014 miały każdego roku przynajmniej pół milion złotych przychodów, minimum 10 tys. zł zysku netto, a wartość ich kapitału była dodatnia.

Firmy, których wartość rynkowa w okresie od marca 2014 do marca 2015 r. wzrosła o minimum 10 proc., Instytut Europejskiego Biznesu uznaje za Gepardy Biznesu 2015 (sposób liczenie wartości rynkowej wyjaśniony jest pod tabelą).

Efektywność firm analizowana jest według średniej stosunku zysku netto do przychodów netto i zrównanych z nimi w latach 2013-2014.

Firmy, w których wartość średniej stosunku zysku netto do przychodów netto i zrównanych z nimi  w latach 2013-2014 wynosi minimum 5 proc., Instytut Europejskiego Biznesu uznaje za Efektywne Firmy 2015.

Firmy, które jednocześnie uzyskały tytuł tytuł Gepard Biznesu 2015 i Efektywna Firma  2015, a ich wartość rynkowa w marcu 2015 r. była  niższa niż 1 mld zł, Instytut Europejskiego Biznesu uznaje za Mocne Firmy Godna Zaufania – Strong Company 2015  (firmy o wartości wyższej niż 1 mld zł uznawane są przez IEB za Potęgi Biznesu 2015).

Image

Statuetka Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania – Stron Company 2015. Jej głównym elementem są złączone ręce pracowników i partnerów biznesowych, tworzące mocne ogniwo gospodarki. Ręce wykonane są z mocnego metalu.

Spośród 39 729 polskich przedsiębiorstw,  których wyniki finansowe przeanalizował Instytutu Europejskiego Biznesu, tytuł Mocna Firma Godna Zaufania – Strong Company 2015 uzyskało 71 firmy branży gastronomicznej, bo ich wartość rynkowa od marca 2014 do marca 2015 wzrosła o minimum 10 proc., a średnia stosunku zysku netto do przychodów netto w latach 2013-2014 wyniosła w nich minimum 5 proc.

Wyróżnione firmy mają prawo posługiwać się tytułem Mocna Firma Godna Zaufania 2015  lub Strong Company 2015 bezterminowo i za darmo na wszystkich nośnikach informacji.

Tytuł  Strong Company 2015 może być wykorzystywany przez wyróżnione firmy, którym zależy na kontaktach z zagranicznymi podmiotami.

Płatne są logo Mocna Firma Godna Zaufania 2015 oraz  dyplomy i statuetki dla wyróżnionych firm i ich pracowników. Prosimy więc  nie kopiować z Internetu dla celów marketingowych wizerunku statuetki Mocna Firma Godna Zaufania, gdyż jej zdjęcia chronione są prawami autorskimi.

Mocne Firmy Godne Zaufania – Strong Company 2015 Branży  Gastronomicznej
Lp. Nazwa firmy Siedziba Dynamika wartości rynkowej od marca 2014 do marca 2015 w proc. Średni stosunek zysku netto do przychodów w  latach 2013 i 2014 r. w proc. Wartość rynkowa firmy w marcu 2015 r.  w mln  zł
1 The Food Designers Sp. z o.o. Warszawa 374,2 12,4 5,8
2 Onufrejów & Kozłowski Sp. z o.o. Wrocław 367,1 6,7 3,0
3 Geni Management Sp. z o.o. S.K. Warszawa 317,7 16,8 23,7
4 Zjednoczone Towarzystwo Gospodarcze Sp. z o.o. Wrocław 289,6 6,6 9,3
5 TKM Entertainment Group Sp. z o.o. Spółka Komandytowa Warszawa 213,9 12,0 5,9
6 Zagroda Sp. z o.o. Sopot 207,2 7,7 4,8
7 Święcicka Sp. z o.o. Nałęczów 196,0 10,2 3,3
8 Kafena Sp. z o.o. Bydgoszcz 186,9 9,9 2,0
9 Kokoo Sp. z o.o. Łódź 186,5 8,1 2,3
10 Sushi Zushi Sp. z o.o. Katowice 174,7 5,8 11,1
11 612 Sp. z o.o. Warszawa 173,5 5,7 6,4
12 W. Krahel i J. Lubera sp.j. Białystok 168,0 10,1 8,1
13 DIGESTA Sp. z o.o. Warszawa 156,9 6,5 10,7
14 Fun Factories Sp. z o.o. Śrem 155,9 6,7 1,5
15 Metropolis Polmetro Sp. z o.o. sp.k. Jastarnia 146,2 9,5 8,8
16 Wanilia Sp. z o.o. Łódź 146,1 10,0 3,2
17 Cafe System Sp. z o.o. Szczecin 136,2 33,3 10,2
18 Restauracje Polskie Sp. z o.o. Kraków 132,0 8,2 2,5
19 INTER-FOTO J. Szałęga, B. Szałęga, J. Sawicki S.J. Wrocław 130,5 8,1 3,9
20 Rea Group Sp. z o.o. S.K. Nowe Pole 104,8 12,3 17,2
21 Wiking – Restauracje Sp. z o.o. S.K. Warszawa 100,4 6,2 11,9
22 Dakat Dróżdż Teresa Toruń 100,2 7,9 45,6
23 Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe Aneta Czaplicka Łódź 99,3 5,1 17,1
24 Galerie Pierogarnie Sp. z o.o. S.K. Warszawa 95,0 11,1 7,4
25 P.P.H.U. Wanda Bogusław Maziarz Rybnik 93,9 6,3 50,6
26 MEDSUN S.A. Wrocław 89,0 5,7 9,8
27 Tempo B. P. Pasek sp. j. Kielce 83,8 5,2 4,0
28 MJ Company Polska Sp. z o.o. Lelice 81,3 8,3 1,3
29 Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe EDEN Marek Baraniecki Lubin 73,6 6,5 21,8
30 Kamden Sp. z o.o. Lublin 72,7 11,6 2,0
31 Amp S.J. Agnieszka i Piotr Wielgus Zakliczyn 67,3 6,0 6,7
32 Sirblu Sp. z o.o. Kowale 61,8 7,6 0,7
33 Tesoro Sp. z o.o. Sopot 60,1 6,3 4,8
34 ZAJAZD WIELKOPOLSKI Sp. z o.o. ZUGH Siemianice 55,9 8,1 2,1
35 PPHU K-2 Kaczor-Kaczmarek S.J. Koło 54,0 23,5 18,6
36 Patio-Park 1 Sp. z o.o. Katowice 52,8 7,9 6,6
37 PROFILEASING S.A. Łódzka Grupa Inwestycyjna Łódź 45,9 6,8 1,5
38 Karczma Rohatyna Sp. z o.o. Cholerzyn 43,1 7,4 0,9
39 Restauracja Sfinks S.J. Obłaczkowo 43,1 18,8 3,5
40 CBR Sp. z o.o. Wisła 41,5 10,0 3,7
41 Folklor Kulinarny 2 Radosław J. Fronc, Tomasz Fidelus sp.j. Kraków 41,1 47,0 37,5
42 Rosebud Sp. z o.o. Kraków 40,7 23,4 5,9
43 SAK Sp. z o.o. Mielno 39,9 9,5 12,1
44 Restauracja Concordia Pro Design Sp. z o.o. Spółka Komandytowa Poznań 37,8 11,1 5,2
45 Friends Coffee – R. J. Fronc R. Chrząszcz S.J. Kraków 36,4 35,9 24,2
46 Folklor Kulinarny Radosław J. Fronc i Wspólnicy S.J. Kraków 35,6 43,6 60,3
47 MARU Sp. z o.o. Wrocław 34,7 6,8 3,5
48 ATM Business Group Sp. z o.o. Grudziądz 31,9 15,7 2,5
49 Eduservice Sp. z o.o. Warszawa 31,7 7,7 1,1
50 Szymkówka Sp. z o.o. Brzegi 30,0 11,1 2,0
51 Cafe Contact Sp. z o.o. Warszawa 28,5 7,2 5,2
52 Polskie Pierogarnie Sp. z o.o. S.K. Warszawa 28,3 26,8 33,5
53 Alpen Sp. z o.o. Suwałki 27,8 5,1 1,5
54 Europol Holding Sp. z o.o. Warszawa 26,9 5,0 8,6
55 Elektro-Amer-Net Sp. z o.o. Warszawa 26,1 8,9 1,3
56 Remo Sp. z o.o. Sp.J. Kraków 24,9 22,6 69,7
57 Lodziarnia firmowa Grażyna Kieszek Spółdka Komandytowa Lipków 24,7 11,5 2,4
58 Italian Corner-PS Sp. z o.o. Spółka Komandytowa Warszawa 24,2 9,4 2,3
59 Przedsiębiorstwo Rolne Naratów Sp. z o.o. w Naratowie Naratów 23,9 17,1 49,7
60 Restauracja Chłopskie Jadło Drzycińscy sp.j. Warszawa 23,4 5,9 1,2
61 Amma R. Kozak, A. Siwczyński sp. j. Gdańsk 22,4 22,9 33,4
62 Humbold Comercial Sp. z o.o. Warszawa 18,6 6,0 2,0
63 Da Grasso Sp. z o.o. Warszawa 16,6 5,2 17,2
64 Green Way Koszalin Sp. z o.o. Koszalin 16,6 13,4 1,1
65 Harasówka Sp. z o.o. Gniewkowo 15,5 8,5 2,9
66 Petra Salloum, Radwan, Saleh Sp. j. Wrocław 15,3 21,7 8,9
67 Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Wardex Sp. z o.o. Ciechocinek 14,9 11,3 1,6
68 RESTAURACJA POLSKA S.J. Warszawa 13,6 35,6 50,1
69 Aleksandra Sp. z o.o. Gdańsk 12,3 7,9 1,6
70 Boart Sp. z o.o. sp.k. Wrocław 10,5 12,1 3,2
71 Albatros Sp. z o.o. Władysławowo 10,3 18,6 5,1

źródło: Instytut Europejskiego Biznesu  na podstawie danych z Krajowego Rejestru Sądowego, zebranych przez wywiadownię biznesową: InfoCredit.

Do analizy wyników finansowych przedsiębiorstw przyjęto wszystkie firmy z baz firm InfoCredit spełniające następujące warunki:

1. Dostępne w KRS dane finansowe za lata 2013-2014,

2. Wartość przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi większa niż  500 tys zł we wszystkich latach  2013-2014,

3. Dodatni kapitał własny we wszystkich latach  2013-2014,

4. Zysk netto powyżej 10 tys. zł we wszystkich latach  2013-2014,

5. Badaniem zostały objęte firmy składające sprawozdania finansowe według MSSF.

Metodologia liczenia wartości rynkowej

Wartość rynkowa firm liczona jest w porównaniu do spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Do obliczeń wykorzystywane są wskaźniki C/Z (cena do zysku netto) i C/WK (cena do wartości księgowej, czyli cena do sumy funduszy własnych i zysku netto) średnie dla spółek krajowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, liczone przez analityków GPW.

Wskaźniki do liczenia wartości rynkowej

W końcu marca 2014 r.:  C/Z:  17,2, a  C/WK: 1,38*.

* Wskaźniki, będące średnią dla 404 spółek krajowych, notowanych na GPW.
źródło: Ceduła Giełdowa z 31 marca 2014 r.
WIG Poland w  marcu 2015 r.:  C/Z:  20,7, a  C/WK: 1,36.
źródło: Biuletyn Statystyczny GPW, marzec 2015
Według wskaźników giełdowych z końca marca 2014 r. zostały policzone dwie wartości rynkowe firmy w końcu marca 2014 r. Jedna to iloczyn zysku netto w 2013 r.  i wskaźnika C/Z w końcu marca 2014 r., a druga to iloczyn wartości księgowej w końcu 2013 r.  i wskaźnika C/Wk w końcu marca 2014 r. Średnia arytmetyczna z tych wartości rynkowych to wartość rynkowa firmy w końcu marca 2014.
Podobnie została policzona wartość rynkowa firmy w końcu marca 2015.