Media Expert rozmienia się na drobne
Właściciel sieci Media Expert utworzył w ostatnich tygodniach prawie 300 spółek z o.o. Tłumaczy, że chce być jak Media Markt, podał „Puls Biznesu”.
Podatek od sprzedaży detalicznej ma obowiązywać od września. 6 lipca, po bardzo długich i burzliwych pracach, Sejm przegłosował jego wprowadzenie, teraz ustawą ma się zająć Senat. Sieci sklepów nie czekają jednak z założonymi rękami na to, co postanowili sprezentować im przedstawiciele partii rządzącej. Zagraniczne markety już zapowiadają walkę z ustawą na arenie Unii Europejskiej. A polskie?
„Wysoka kwota zwolnienia z płacenia podatku na poziomie około 200 mln złotych stanowić będzie silną motywację do dzielenia zagranicznych firm handlowych na mniejsze podmioty w celu unikania opodatkowania. Polskie firmy, które nie chcą lub nie mogą skorzystać z tych „furtek”, wprost wynikających z zapowiadanego kształtu nowego podatku, zmuszone zostaną do udźwignięcia ciężaru daniny” — przestrzegał w marcowym komunikacie Media Expert, jeden z największych rodzimych graczy na rynku sieci sklepów RTV i AGD. Minęło kilka miesięcy i polski Media Expert też poczuł „silną motywację do dzielenia (…) na mniejsze podmioty”. Tylko ostatniego dnia czerwca do KRS zostało wpisanych 68 spółek o nazwach tworzonych według jednego wzorca. Wszystkie są spółkami z ograniczoną odpowiedzialnością, mają siedziby przy warszawskiej ulicy Miłej, a ich prezesem jest Teresa Grzebita. Wszystkie mają też jednego wspólnika — to spółka Terg z wielkopolskiego Złotowa, na rynku znana jako właściciel i operator sieci Media Expert. Na razie zarejestrowano… 287 takich spółek. Media Expert ma obecnie 403 sklepy w całym kraju. Jak sieć tłumaczy ofensywę w KRS?
— Projektowana zmiana ma na celu dopasowanie sieci sklepów Media Expert do modelu zarządzania, realizowanego przez największego konkurenta polskich sieci RTV i AGD — niemieckie Media Markt i Saturn. To rozwiązanie pozwoli kierownikowi elektromarketu Media Expert objąć część udziałów w zarządzającej nim spółce i optymalizować poziom lokalnych przychodów oraz motywację zatrudnionych pracowników. Te dwa czynniki zaowocują poprawą efektywności ogólnej sprzedaży i stworzą warunki, dzięki którym polska sieć będzie mogła jak „równy z równym” rywalizować z zachodnimi konkurentami— mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Experta.
źródło: PB.pl
Teresa Grzebita, prezes Terg Sp. z o.o. w Złotowie (grupa Media Expert):
Nasza firma zaczęła swoją działalność dokładnie 21 lat temu – w 1991 roku. W minionym roku obchodziliśmy 20-lecie istnienia w branży RTV AGD. Trzy pierwsze sklepy zostały otwarte w Złotowie, Wałczu i Człuchowie. Potem kilka w Pile. 10 lat temu firma stała się współwłaścicielem marki Media Expert. Dziś to już (w ramach Tergu) 180 salonów, a w całej sieci Media Expert – ponad 260.
Zaczęło się od drobnego AGD – od samego początku stawialiśmy na jakość produktów, czyli tylko na markowy sprzęt – np. Philips. Potem doszło szybko RTV. Dziś Media Expert to również GSM, IT, foto, multimedia, rowery, skutery, ogrodnictwo oraz szereg usług dodatkowych ; ubezpieczenia, kredyty ratalne, montażowe, recyklingowe, transportowe… Niewątpliwym sukcesem jest rosnąca liczba lojalnych klientów oraz pracowników. Średni przyrost miesięczny liczby pracowników to 95 osób. Roczny przyrost elektromarketów w sieci Media Expert to około 60 placówek rocznie. Dlaczego nasza fima rozwija się dynamicznie i efektywnie? Odpowiednio dobrani ludzie, determinacja i ciężka praca. Reszta to już biznesowy know how, którego pozwolimy sobie nie „sprzedawać”.
Terg Sp. z o.o. (grupa Media Expert) została wyróżniona w trzech naszych konkursach. Jest Gepardem Biznesu 2010, bo rozwija się szybko, Potęgą Biznesu 2010 i Efektywną Firmą 2010.
Jest niezwykła, bo duża, dynamiczna i efektywna.
Uwaga: Zdjęcie i wypowiedź dla www.gepardybiznesu.pl z 2012 roku.