Lidl chce wprowadzić nowy format sklepów
Lidl pracuje nad otworzeniem sieci mniejszych sklepów Lidl Express. Na ich półkach znajdą się przede wszystkim artykuły codziennego użytku i żywność, będzie można tam też odebrać zamówienia złożone przez internet. Pierwszy Lidl Express jest już testowany w Berlinie.
Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, nowe placówki mają być mniejsze i mieć ograniczoną ofertę w porównaniu do już funkcjonujących dyskontów Lidla. Nacisk ma być położony przede wszystkim na szybkość obsługi. Poza możliwością zrobienia tradycyjnych zakupów, klienci będą mogli zamówić potrzebne produkty online i odebrać je w specjalnie wydzielonej strefie. Jeśli działający już w berlińskiej dzielnicy Schöneberg Lidl Express zda egzamin, niewykluczone, że kolejne tego typu sklepy pojawią się w całej Europie.
Lidl Express ma konkurować z sieciami tzw. convenience store, jak np. Żabka, Fresh Market czy Carrefour Express. Jak mówią analitycy firmy Planet Retail, rozpoczęcie działalności w nowym formacie ma przeobrazić sieć nawet na najbliższe 30 lat.
Otwarcie nowego rodzaju sklepów i rozpoczęcie działalności online to nie jedyny nowy obszar, na jaki planuje wkroczyć Lidl.
Niedawno niemiecka sieć ogłosiła, że chce rozpocząć działalność w Stanach Zjednoczonych i otworzyć tam 150 sklepów do 2018 r. Lidl prowadzi 10 tys. dyskontów w 26 europejskich krajach.
Źródło: Bankier.pl