15 stycznia 2016 r. w Warszawie odbyło się spotkanie informacyjne na temat organizacji V edycji workshopu Europy Centralnej i Wschodniej, który będzie miał miejsce w dniach od 7 do 9 czerwca br. w Warsaw Expo – największym centrum wystawienniczym w Polsce w podwarszawskim Nadarzynie, podczas targów China Homelife Show.
Jest to jedyna tego typu inicjatywa obejmująca swoim zasięgiem Europę Centralną i Wschodnią, która zgromadzi 1500 przedsiębiorców z 14 krajów: Białorusi, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Łotwy, Litwy, Mołdawii, Rosji, Słowacji, Słowenii, Ukrainy, Węgier oraz Albanii. Większość z nich miała swoich przedstawicieli na spotkaniu. Polskę będzie reprezentować około 7000 partnerów handlowych.
O nowościach tej edycji opowiedział Binu Pillai – prezes organizującej targi grupy Meorient.
fot. Robert Lachmann
Polska niezmiennie jest jedynym państwem w Europie, w którym strona chińska organizuje China Homelife Show – globalną sieć targów wspieraną przez rządowych partnerów: China Council for the Promotion of International Trade (CCPIT), a także przez władze poszczególnych prowincji Chin. Poza Europą odbywają się one w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Jordanii, Egipcie, Indiach, Turcji, Brazylii, Republice Południowej Afryki i Kazachstanie.
W ubiegłym roku China Homelife Show organizowane po raz czwarty na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przyciągnęły aż 800 największych nabywców europejskich i 200 polskich.
Targi cieszą się ogromnym zainteresowaniem, ponieważ organizatorzy dokonują dokładnej selekcji i jako uczestników wybierają tylko te chińskie firmy, których wyroby plasują się w czołówce produktów na najwyższym poziomie.
Warto dodać, że w 2015 roku w Poznaniu Europejskie Certyfikaty Jakości „Najlepsza Jakość” przyznano jedenastu firmom chińskim.
Sukces poprzednich edycji to dobra zapowiedź dla polskiej gospodarki, która staje się liderem w organizacji spotkań biznesowych przedsiębiorców Europy Centralnej i Wschodniej.
Spotkanie 15 stycznia 2016 r. w sali Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie przygotowała Warszawska Izba Gospodarcza i Stowarzyszenie Polskich Mediów przy współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą oraz Naczelną Organizacją Techniczną.
Więcej informacji, a także opis zwyczajów kulturowych Chińczyków dostępne są na stronie www.chinahomelife.org/pl.
Opracowała Mariola Zdancewicz/ „Merkuriusz Polska”