Gepardy Biznesu

Ambitne plany Polskich Fabryk Porcelany

Naszym priorytetem na najbliższe lata w działaniach handlowych jest wzrost ekspansji na rynkach w Europie, Afryce i Ameryce. Sądzę, że kluczem do sukcesu jest ciągła chęć ewolucji i dostosowywanie się do oczekiwań klientów. Istotne są więc determinacja i pasja, które pozwalają zarządzać strategią sprzedaży i marketingu, dopasowaną do zmian w naszym otoczeniu”, mówi Inga Kamińska, Prezes Polskich Fabryk Porcelany.

Inga Kamińska, Prezes Polskich Fabryk Porcelany:

Za sukcesem naszej firmy stoi restrukturyzacja, która udała się dzięki zmianie polityki handlowej, reorganizacji procesów produkcyjnych wraz z polityką alokacji kosztów oraz zinformatyzowaniu opracowanych procedur organizacyjnych. Działania te przyczyniły się do pozytywnych zmian sytuacji finansowej, wizerunkowej i organizacyjnej.

Image
Dziś Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A.  to miejsce, w którym sztuka i przemysł doskonale współgrają ze sobą. W czerwcu br. obie, ponad dwustuletnie fabryki połączyły swe siły powracając tym samym do historycznego w latach 20-tych współistnienia, ale zachowując odrębność obu marek. Tym samym powstała jedyna w Polsce fabryka, która może poszczycić się tak bogatym doświadczeniem i odwoływać do spuścizny porcelanowego dziedzictwa. Niedawno ten przełomowy moment w dziejach polskiej porcelany został dopełniony oficjalnym otwarciem Ćmielów Design Studio (30 września 2013 br.) – pierwszego takiego sStudia w Europie. Ta innowacyjna pracownia wzornicza, a jednocześnie trzecia marka Fabryk powstała z myślą o klientach poszukujących dobrego, współczesnego wzornictwa. Myślę, że powstanie nowej marki ĆDS stanie się dla odbiorców jasnym sygnałem, że obecna porcelana „Ćmielowa” i „Chodzieży” zdecydowanie wykracza poza tradycyjne wzornictwo, kojarzone z nostalgiczną porcelaną naszych przodków, używaną wyłącznie „na szczególne okazje”. Dyrektorem artystycznym Studia jest Marek Cecuła – uznany i ceniony na świecie artysta ceramik i projektant.
Naszym priorytetem na najbliższe lata w działaniach handlowych jest wzrost ekspansji na rynkach w Europie, Afryce i Ameryce. Sądzę, że kluczem do sukcesu jest ciągła chęć ewolucji i dostosowywanie się do oczekiwań klientów. Istotne są więc determinacja i pasja, które pozwalają zarządzać strategią sprzedaży i marketingu, dopasowaną do zmian w naszym otoczeniu.—————–
Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A. to firma powstała w czerwcu 2013 roku z połączenia spółek Zakłady Porcelany „Ćmielów” Sp. z o.o. i Porcelana „Chodzież” S.A. W ten sposób firma łączy tradycje dwóch fabryk porcelany o bogatym, polskim rodowodzie, o czym decydują 223 lata nieprzerwanej działalności fabryki w Ćmielowie (rok zał. 1790) i 161 lat fabryki w Chodzieży (rok zał. 1852). Firma specjalizuje się w produkcji wysokogatunkowych, cienkościennych wyrobów porcelanowych: naczyń i galanterii porcelanowej.
Polskie Fabryki Porcelany są właścicielem trzech marek: „Ćmielowa”, „Chodzieży” i Ćmielów Design Studio. Wszystkie trzy marki łączy najwyższa jakość oferowanych produktów. Każdą wyróżniają natomiast inne cechy dodatkowe. „Ćmielów” słynie z historycznych kolekcji, które trafiają do monarchów i głów państw na całym świecie. „Chodzież” łączy w sobie cechy klasyki i awangardy, przejawiającej się w futurystycznych kształtach wybranych produktów. Ćmielów Design Studio implikuje natomiast nowe, twórcze podejście do porcelany, czerpanie z doświadczenia i potencjału utalentowanych projektantów z całego świata.
Więcej informacji o wszystkich trzech markach można uzyskać na stronach: www.porcelana-cmielow.pl, www.porcelana.com.pl oraz www.cmielowdesignstudio.com.Zakłady Porcelany Ćmielów Sp. z o.o. zostały wyróżnione w VII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Gepardy Biznesu 2012.