Efektywna FirmaGepardy BiznesuPolskie BrylantyWielcy Modernizatorzy

PEPCO otwiera swój tysięczny sklep

Popularna sieć dyskontów odzieżowo-przemysłowych otworzyła w Bydgoszczy swój tysięczny sklep. Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 1999 roku, od 2004 roku działa pod marką PEPCO i od tego czasu dynamicznie się rozwija. Obecnie działa już w pięciu krajach Europy Środkowej i planuje wejście na kolejne rynki. 

Otwarcie tysięcznego sklepu PEPCO w Europie odbyło się 27 października w Centrum Handlowym Focus Mall w Bydgoszczy. To 690. sklep w Polsce i 16. placówka w Bydgoszczy. PEPCO w pierwszym roku swej działalności posiadało 14 sklepów w kilku lokalizacjach, w tym w Poznaniu, gdzie do dziś znajduje się centrala firmy. W roku 2007 firma celebrowała otwarcie setnego sklepu, aby niespełna 10 lat później mieć już 10 razy więcej placówek.
Od 3 lat marka rozwija się także na innych europejskich rynkach. W 2013 roku PEPCO otworzyło swoje pierwsze sklepy w Czechach (obecnie pod szyldem PEPCO funkcjonuje tam 98 sklepów) i na Słowacji (obecnie 61 sklepów), a od 2015 roku obecne jest również na Węgrzech (63 sklepy) i w Rumunii (90 placówek). Wiosną 2017 roku sieć zadebiutuje także w Chorwacji, potem w Słowenii. PEPCO zatrudnia łącznie ponad 9000 pracowników, z tego około 7000 w Polsce, w tym ponad 350 w poznańskiej centrali firmy. Sieć posiada centrum dystrybucyjne w Rawie Mazowieckiej, powiększone niedawno o 30 tys. mkw.
W każdym miesiącu sklepy PEPCO odwiedza 8 milionów Europejczyków. W swojej ofercie sieć posiada odzież dla dzieci i dorosłych, obuwie, akcesoria i dodatki, kosmetyki, zabawki, przybory szkolne oraz szeroki wybór artykułów dla domu w niskich cenach. W sprzedaży dostępne są także produkty licencjonowane oraz sezonowe. PEPCO jest najpopularniejszą siecią handlową oferującą odzież dziecięcą w Polsce i jednym z liderów sprzedaży wśród asortymentu artykułów wyposażenia wnętrz. Koncept sklepów PEPCO odróżnia sieć od innych obecnych na rynku. PEPCO to samoobsługowe sklepy dyskontowe zlokalizowane blisko klientów, oferujące optymalny asortyment w najniższych cenach. Sklepy zlokalizowane są w centrach miast i miasteczek lub centrach handlowych. Tam, wraz z sąsiadującymi operatorami spożywczymi, tworzą kompleksową ofertę handlową. Komfort zakupów zapewniają klientom takie rozwiązania jak optymalna organizacja wnętrza sklepu, standardy ekspozycji umożliwiające łatwą i szybką orientację oraz wyspecjalizowany serwis gwarantujący miłą i sprawną obsługę.
„Codziennie, konsekwentnie realizujemy naszą misję – zapewniać naszym klientom najłatwiejszy dostęp do wszystkich produktów, których na co dzień potrzebują i pragną w najniższych cenach. Otwarcie tysięcznego sklepu w Europie to wielki sukces wszystkich naszych pracowników, efekt wspólnego zaangażowania i wyśmienicie wykonanej pracy oraz dowód zaufania naszych klientów” – mówi Dyrektor Operacyjny PEPCO Marcin Stańko.
PEPCO stanowi część południowoafrykańskiego holdingu Pepkor działającego w sektorze sprzedaży detalicznej od 1965 roku. Od 2014 roku Pepkor jest częścią Grupy Kapitałowej Steinhoff International Holding Limited, która łącznie zatrudnia obecnie ponad 90 tys. osób w 6,5 tys. sklepach zlokalizowanych w 44 krajach. Grupa jest właścicielem takich marek sieci handlowych jak PEPCO, Conforama, MacDan, PEP&CO, Pep, Ackermans, Duns. Informacje dotyczące marki, rekrutacji oraz potencjalnej współpracy w zakresie najmu dostępne są na stronie www.pepco.pl.

 

PEPCO POLAND Sp. z o.o. w Poznaniu została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu  w X edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2015 , VIII edycji  Konkursu Efektywna Firma 2015,  VIII edycji Konkursu Potęgi Biznesu 2015  i VI edycji Konkursu Wielki Modernizator 2015 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.