Wyróżnieni

Konsorcjum Mięsne Okrasa promuje sieć sklepów Świeżyzna i nową linię produktową DON VITO

Dobre jedzenie zbliża ludzi i tworzy atmosferę wspólnoty. Świadomość konsumentów nieustannie wzrasta, a jedzenie ma niezmiennie ważne znaczenie w życiu społecznym i kulturowym. „Nie ma nic bardziej smakowitego niż wędliny, które produkujemy od 33 lat, opierając się na tradycyjnych recepturach i z pasją tworząc niepowtarzalne smaki”, mówi Witold Gaik, Prezes Zarządu Konsorcjum Mięsne Okrasa. Grupa Południe Sp. z o.o. w Katowicach. 

Śląsk, kojarzony szczególnie z bogatymi złożami węgla kamiennego, wydobywanych od połowy XVII wieku, dzięki wysoko rozwiniętemu przemysłowi uznawany jest za jeden z głównych ośrodków górniczych w Europie. Region posiada charakterystyczną tradycję kulinarną. Jest ona nieodłącznym elementem polskiego dziedzictwa kulturowego, gdzie wspólny posiłek to nie tylko konsumpcja pokarmu, ale także dzielenie się radością i przyjaźnią. Ślązacy, znani z gotowości do ciężkiej pracy w kopalniach, zawsze zdawali sobie sprawę, że nie można wyjść z domu bez solidnego posiłku. Lokalne produkty oraz przekazywana z pokolenia na pokolenie receptura ich przygotowania oferują niepowtarzalne kompozycje smaków.

Instytut Europejskiego Biznesu w lutym 2024 roku przeanalizował wyniki finansowe 200 tysięcy polskich przedsiębiorstw, 1025 firm przemysłu spożywczego, których wartość rynkowa w grudniu 2023 roku była wyższa niż 10 mln złotych uzyskało tytuł Brylantu Polskiej Gospodarki 2023. Tytułami Brylantu Polskiej Gospodarki 2023 oraz Wielkiego Modernizatora 2023 uhonorowano cenioną przez polskich konsumentów firmę Konsorcjum Mięsne Okrasa, należącą do Grupy Południe Sp. z o.o. z Katowic.

Fascynująca historia

W październiku 1990 roku Witold Gaik otworzył w Najdziszowie „Prywatny Zakład Mięsny Gaik”. Odpowiadając na zapotrzebowanie wymagającego regionalnego konsumenta firma rozpoczęła dynamiczny rozwój. Sieć sklepów Gaik, w 2005 roku przemianowano na „Produkcja Mięsa i Wędlin u Witka” Sp. z o.o. dysponującą wówczas dwudziestoma sklepami. Zaledwie pięć lat później, w 2010 roku w Siemianowicach Śląskich otwarto pierwszy sklep pod szyldem „Świeżyzna”. Po kolejnych trzech latach w 2013 roku, sklepów było już sześćdziesiąt pięć. Wraz z przejęciem firmy „JAF” z Pilicy, razem z jej stu dwudziestoma sklepami, utworzono „Konsorcjum Mięsne Okrasa” Grupa Południe Sp. z o.o. Nazwy sieci sklepów ujednolicono i tak sieć sklepów „Świeżyzna” rozrosła się do stu osiemdziesięciu. W marcu 2017 roku „Produkcja Mięsa i Wędlin u Witka” Sp. z o.o. zmieniła nazwę na „WTG Holding” Sp. z o.o., a do roku 2021 roku szyld „Świeżyzna” nosiło już 200 sklepów.

„Nie ma nic bardziej smakowitego niż wędliny, które produkujemy od 33 lat, opierając się na tradycyjnych recepturach i z pasją tworząc niepowtarzalne smaki”, mówi Witold Gaik, Prezes Zarządu Konsorcjum Mięsne Okrasa. Grupa Południe Sp. z o.o.

W swojej przeszło trzydziestoletniej historii „Konsorcjum Mięsne Okrasa” Grupa Południe Sp. z o.o. i spółka „WTG Holding” Sp. z o.o. kontynuują tradycję sztuki wędliniarskiej. Oba zakłady produkcyjne skupiają się na rozwoju i ekspansji, z wielkim oddaniem angażując się w produkcję najwyższej jakości wyrobów mięsnych i wędlin. Stawiając ogromny nacisk na wysoką jakość starannie selekcjonowanego mięsa i troską o popularyzację produktów regionalnych nieustannie dopracowują receptury. Stosują tradycyjne metody wędzenia, indywidualnie podchodząc do każdego regionu handlowego. Kreują właściwą ofertę dla klientów z różnych obszarów i różnych smaków.

Wieloletnie doświadczenie zatrudnionych w firmie technologów satysfakcjonuje każdego klienta, który zawsze wychodzi zadowolony ze sklepów „Świeżyzna”. W ofercie klient znajdzie szeroki wybór wędlin. Od klasycznych, wiejskich, aż po wyjątkowe propozycje dla smakoszy. Każda z wędlin jest połączeniem kunsztu i pasji, czyniąc prawdziwą ucztę dla podniebienia. Wszystkie produkty wyróżniają się najwyższą jakością, co doceniają liczni zadowoleni konsumenci. Dbałość o zachowanie chronionych od wielu lat receptur łączy się z zachowaniem odpowiednich standardów europejskich, dlatego konsorcjum korzysta z licznych szkoleń i procedur dostosowując produkty do aktualnych norm prawnych oraz wymogów unijnych i światowych.

Nowa linia produktowa DON VITO

Wprowadzenie nowej linii technologicznej w 2023 roku umożliwiło ekspansję na nowe rynki, a konserwy marki zdobyły uznanie klientów.

„Nie chcemy karmić Polaków tym, co jest tanie, ale naprawdę dobre, tradycyjne i zdrowe. Taką świadomość budujemy. Mimo ciężkiego rynku Polacy to chyba doceniają, bo nadal się utrzymujemy”, ocenia Witold Gaik.

Pomimo przytłoczenia polskiego rynku spożywczego przez zagraniczne sieci handlowe oba zakłady stoją na stanowisku, że należy bronić zarówno tradycji polskich wyrobów, polskich producentów, podkreślać ich uznaną renomę i wieloletnie doświadczenie. Stać na straży własnej sieci handlowej, własnej marki. Doceniać przede wszystkim rodzimych przedsiębiorców i ograniczać możliwość nierównej konkurencji cen. W staraniu o utrzymanie dynamiki rozwoju Konsorcjum, powstał projekt utworzenia nowej atrakcyjnej linii produktowej pod nazwą DON VITO.

Produkty dedykowane będą zarówno odbiorcy krajowemu, jak europejskiemu, a z czasem także światowemu. Priorytetem Zarządu Konsorcjum Mięsnego Okrasa jest być wszędzie tam, gdzie priorytetem jest wysoka jakość, a celem promowanie tego, co nasze regionalne i polskie, bo my wiemy co dobre.

Autor: materiał partnera