Chcemy kupować zdrową żywność, ze sprawdzonych źródeł
Już 40% mieszkańców Polski deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje produkt, który określa jako zdrową żywność – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie De Heus. Jako miejsca zakupu respondenci wskazują przede wszystkim na: sklepy spożywcze (w tym dyskont, hipermarket), zakupy bezpośrednio od rolników, na targowisku i ryneczku. Szczegółowe wyniki badania oraz wnioski zostaną przedstawione podczas Agro Days. Dni Hodowcy, które odbędą się w Warszawie, w dniach 2 i 3 lutego 2019.
Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu Zwyczaje zakupowe i żywieniowe konsumentów, zdrową żywność określają jako:
- produkty z krótką listą składników,
- naturalne – jak najmniej przetworzone,
- bez konserwantów,
- bez fosforanów,
- produkowane z dala od głównych ciągów komunikacyjnych.
Zdrowa żywność to szersze pojęcie, obejmujące bardziej sposób żywienia niż konkretne produkty. Dotyczy również sposobu organizowania zakupów – rozdzielania rodzajów produktów na różne sklepy, czytania etykiet – wszystko to ma na celu zapewnienie sobie poczucia, że zdrowo się odżywiamy. Ogólnopolskie badanie pokazało, że ponad 40% respondentów kupuje zdrową żywność przynajmniej raz w tygodniu, a tylko 10% nigdy tego nie robi.
Żywność kupujemy ze sprawdzonego źródła
Dla osób, które cenią szeroko rozumianą jakość i deklarują zdrowe zakupy, miejsce nabywania produktów jest uzależnione od kategorii zakupu. I tak, świeże mięso i wędliny kupowane są głównie w sklepie spożywczym ze stoiskiem mięsnym oraz sklepie specjalistycznym/u rzeźnika, jajka – od rolnika, ze wsi, z pewnego źródła, z kolei preferowanym miejscem dokonywania zakupu warzyw i owoców jest warzywniak. To najczęstsze i najbardziej pożądane miejsca dokonywania zakupu tych grup asortymentowych. Konsumentom blisko jest zatem do idei uporządkowania łańcucha żywności od pola do stołu, transparentnych zasad produkcji czy też pochodzenia produktów. Osoby biorące udział w badaniu nie pozostają obojętni wobec polskości produktów i producentów, liczy się „polskie pochodzenie i bliskość zakładów produkcyjnych co przekłada się na świeżość produktu” (wypowiedź spontaniczna respondenta).
Polska jakość. Światowe trendy
Już 2 lutego 2019 roku konferencją Żywność pod presją? Odpowiedzialna produkcja, świadoma konsumpcja, rozpocznie się druga edycja Agro Days. Dni Hodowcy. Podczas konferencji zostaną zaprezentowane szczegółowe wyniki badania Zwyczaje zakupowe i żywieniowe konsumentów oraz wnioski, które pozwolą odpowiedzieć na wiele pytań, dotyczących preferencji konsumenckich mieszkańców Polski, ale i na tematy związane z zapotrzebowaniem produktowym rynku, poziomem świadomości konsumentów oraz odpowiedzialną produkcją. W panelu wezmą udział m.in. Łukasz Dominiak – dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa, Damian Kordas – zwycięzca programu Masterchef, Wiktor Szmulewicz – prezes Krajowej Izby Rolniczej, ale i hodowca bydła, Adam Zaleski – dyrektor generalny De Heus.
Dodatkowo, podczas Agro Days będzie można uzyskać kompleksową informację o przepisach i procedurach związanych z budownictwem inwentarskim, a także aktualną wiedzę niezbędną w hodowli. W hali Global Expo staną pełnowymiarowe makiety budynków inwentarskich, wewnątrz których odbędą się warsztaty dla hodowców.
Do dyspozycji zwiedzających będzie kilkudziesięciu ekspertów, reprezentujących wszystkie obszary hodowli. Każdy z uczestników będzie mógł także wziąć m.in. udział w konkursie Złota Karta Uczestnika z nagrodami, walcząc o certyfikat odpowiedzialnego hodowcy. Przygotowaliśmy również pokaz gotowania na żywo z degustacją.
Rejestracja na wydarzenie jest jeszcze otwarta, bezpłatna. Szczegóły na www.agrodays.pl
Organizatorem Agro Days jest DE HEUS Sp. z o.o., która została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XI edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2018 i w VII edycji Konkursu Wielki Modernizator Polski 2017 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.
Firma DE HEUS jest ekspertem w żywieniu zwierząt i liderem w dostarczaniu rozwiązań żywieniowych wśród polskich firm paszowych. Działa w ponad 50 krajach na całym świecie, wspierając osiągnięcia producentów żywca, mleka, jaj i ryb. Nieustannie, wspólnie z klientami, wzmacnia wydajność i rozwój technologiczny, wykorzystując bogatą wiedzę o żywieniu i hodowli zwierząt.