ARS Retail Group czyli wznoszenie handlu na wyższy poziom
Estetyczna, przyjazna i funkcjonalna architektura przestrzeni handlowej ma bezpośredni wpływ na odbiór marki i, co za tym idzie, zachowanie konsumenta. Tradycyjny handel, w przeciwieństwie do e-commerce, potrafi zbudować tzw. doświadczenie zakupowe, tj. zbiór doznań tworzących pozytywny afekt u klienta. Jednym z elementów przewagi konkurencyjnej jest dobry design, mówi Łukasz Derlacki, właściciel i CEO firmy architektonicznej ARS Retail Group w Warszawie.
Łukasz Derlacki, właściciel i CEO firmy architektonicznej ARS Retail Group w Warszawie:
ARS Retail Group jest polską firmą architektoniczną, która swoimi kompetencjami wspiera klientów z sektora nieruchomości komercyjnych. ARS Retail Group oferuje kompleksowe usługi dla branży handlowej, biurowej i usługowej – od projektowania przestrzeni po realizację procesu bodowy. Zarządzamy rozmaitymi projektami dla bardzo wymagających klientów, co wymaga budowania i rozwijania firmy w oparciu o wartości dla nas istotne, takie jak szacunek, zaufanie oraz partnerstwo. Naszym celem jest dostarczyć gotowy produkt, jakim jest realizacja projektu centrum handlowego, sklepu czy biura ze wszystkimi jego elementami. Odpowiedzialność za całe procesy inwestycyjne wymaga troski o najmniejszy detal – dlatego swoim partnerom gwarantujemy najwyższą jakość usług. Nasz zespół ma świadomość, że każdy concept handlowy jest unikalny i wymaga indywidualnego podejścia, dlatego ogromną wagę przykładamy do najwyższych standardów projektowania i wykonania. Galerie handlowe czy poszczególne sklepy muszą być zaprojektowane w taki sposób, aby zwracały na siebie uwagę klientów i spójnie reprezentowały markę. Przestrzenie, w których poruszają się klienci muszą ich wprawiać w dobry nastrój, dzięki czemu chętniej będą dane placówki odwiedzać. Co raz więcej marek ma świadomość, że design oraz jakość aranżacji i wykonania przestrzeni jest inwestycją, która się zwraca. Wprawdzie polski rynek w tym względzie jest wciąż relatywnie młody, to w Europie Zachodniej shopfitting sklepów czy visual management centrów handlowych są standardem. Tam bowiem, sieci handlowe i deweloperzy działają wg długofalowej strategii rozwoju i korzystają chętnie z doświadczonych i profesjonalnych firm, które odciążają klientów od wielu zagadnień operacyjnych. Architektura stanowi jeden z elementów oddziaływania na proces decyzyjny klienta. W dobrze przemyślanej przestrzeni handlowej klient czuje się naturalnie i zachowuje intuicyjnie. Badania profilu konsumentów wskazują, że przy wyborze destynacji kierujemy się własną wygodą oraz emocjami. Typowy model konsumenta racjonalnego „pomyśl – zrób – poczuj” co raz częściej ustępuje modelowi „poczuj – zrób – pomyśl”. Tym istotniejsze staje się oddziaływanie na wiele zmysłów jednocześnie. Mając tę świadomość, zrealizowaliśmy już ponad 600 konceptów w całej Europie, a nasze kompetencje są doceniane przez międzynarodowe marki słynące z innowacyjności oraz jakości, takie jak Swarovski, Tommy Hilfiger, Esprit, Sony czy Marionnaud. ARS Retail Group jest także żywym dowodem na to, że polskie firmy mogą śmiało konkurować na Zachodzie. Jesteśmy atrakcyjni dla klientów z tej części Europy nie tylko ze względu na cenę. Mamy świetnie wykształconych ludzi, jesteśmy ambitni i profesjonalni i potrafimy bardzo szybko reagować. Polscy specjaliści są co raz lepiej oceniani w świecie, a ja osobiście cieszę się, że na przestrzeni 13 lat działalności firmy, udało mi się zgromadzić zespół wybitnych fachowców. Naszym celem na kolejne lata jest rozwój w oparciu o rodzimy rynek. Chcielibyśmy wykształcić w Polsce nowoczesne podejście do kwestii architektonicznych i designu oraz pokazać, że realizacja dobrze przemyślanego konceptu skutkuje wzrostem przychodów, a więc konkretną i wymierną korzyścią dla naszych klientów.
ARS RETAIL SOLUTIONS DERLACKI SPÓŁKA JAWNA w Warszawie została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w X edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2015, w VIII edycji Konkursu Efektywna Firma 2015 i w III edycji Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania – Strong Company 2015 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.