ABM S.A. to Brylant Polskiej Gospodarki i Wielki Modernizator 2022
ABM S.A. w Krakowie została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XV edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2022 i XI edycji Konkursu Wielki Modernizator 2022.
Wartość rynkowa spółki w marcu 2021 r. została w sposób uproszczony oszacowana przez Instytut Europejskiego Biznesu na 46,2 mln zł, co dało jej tytuł Wielki Brylant Polskiej Gospodarki 2022.
W latach 2019-2020 dokonała odpisów amortyzacyjnych na kwotę 2,2 mln zł, dzięki czemu zyskała tytuł Wielki Modernizator 2022.
Zajęła 2676. miejsce w prestiżowym rankingu Wielcy Modernizatorzy 2022.
Firma ABM SA jest jednym z liderów branży wyposażenia sklepów i biur na polskim rynku. Istnieje już ponad 25 lat i z roku na rok dynamicznie się rozwija. Jest nie tylko producentem oraz dostawcą mebli, ale także projektuje wnętrza sklepowe, realizując w ten sposób wyspecjalizowane zlecenia indywidualne.
Jedną z podstawowych zasad działania firmy ABM jest ciągły rozwój. Już dwa lata po powstaniu firmy, w 1993 roku, rozpoczęła własną produkcję. To pozwoliło w ciągu ponad 25 lat wprowadzić na rynek kilkanaście autorskich kolekcji mebli oraz opracować tysiące prototypów. W 1995 roku ABM SA zaczęła eksportować swoje wyroby, a już rok później zawarła pierwsze umowy franchisingowe. Dodatkowo w 1998 roku firma przekształca się w spółkę akcyjną. Przez kolejne lata dynamicznie się rozwijała, szkoląc pracowników oraz wprowadzając nowe udoskonalenia w produkcji.
Nowa siedziba firmy
W 2017 roku ma miejsce duże wydarzenie – powstaje nowa siedziba firmy. Obecnie mieści się w niej magazyn, powierzchnia ekspozycyjna, market oraz przestrzeń biurowa z pracownią architektoniczną. Na terenie firmy znajduje się także siłownia, która jest do dyspozycji pracowników. Całkowita powierzchnia użytkowa budynku wynosi aż 4 400 kw. W nowym magazynie wprowadzony został WMS, czyli magazynowy system informatyczny.
Bogata oferta marki
W swojej ofercie ABM SA ma własne systemy sklepowe oraz wyposażenie do sklepu każdej branży. Są to m.in.: regały, wyspy sklepowe, stojaki odzieżowe, manekiny wystawowe, lady i witryny oraz wszelkie akcesoria niezbędne do wyposażenia placówki handlowej. Produkty ABM można także zakupić wirtualnie, przez stronę internetową www.wyposazamysklepy.pl. Niedawno oferta została wzbogacona o ekskluzywne włoskie systemy sklepowe.
Dobre zarządzanie podstawą sukcesu
Nowoczesne podejście do wyposażania sklepów oraz wieloletnie doświadczenie pracowników firmy sprawia, że jest ona doceniana zarówno przez klientów jak i niezależnych ekspertów. Za swoje projekty firma była wielokrotnie nagradzana branżowymi nagrodami, takimi jak na przykład Best Shop Concept. Z kolei same produkty nie raz otrzymywały tytuł Perły Rynku. ABM SA jest także laureatem nagród takich jak: Gepardy Biznesu, Gazele Biznesu, Brylant Polskiej Gospodarki, Diament Forbes czy Przedsiębiorstwo Fair Play.
W grupie siła
Zespół ABM tworzą ludzie z pasją, którzy poza pracą angażują się także w wiele innych inicjatyw. Wielu z nich uprawia sporty, dzięki czemu mógł powstać specjalny TEAM ABM. Bierze on udział w różnych wydarzeniach sportowych, na przykład w biegu Business Run, w którym corocznie wystawia kilka swoich sztafet. Od kilkunastu lat ABM organizuje też własną akcję pod nazwą “Orszak Świętego Mikołaja”, która ma na celu pomoc osobom ubogim i niepełnosprawnym. Co roku wysyła świąteczne paczki dla Polaków mieszkających w Medenice na Ukrainie.
#europejskafirma #instytuteuropejskiegobiznesu #wyróżnieniadlafirm #brylantpolskiejgospodarki #businessbrilliant #najcenniejszefirmy #gepardbiznesu #businessgepard #mocnafirmagodnazaufania #strongcompany #efektywnafirma #effectivecompany #WorldwideCompany #WielkiModernizator
—
Informacja o portalu Europejska Firma.pl i Instytucie Europejskiego Biznesu
Portal EuropejskaFirma.pl i Instytut Europejskiego Biznesu zajmują się analizą wyników finansowych przedsiębiorstw. Od 2006 roku dokładnie przeanalizowali wyniki finansowe ponad 200 tysięcy polskich firm. Analizy opierają się głównie na oficjalnych i wiarygodnych danych finansowych, przekazywanych przez firmy do Krajowego Rejestru Sądowego. Dane te są publiczne i ogólnie dostępne, by bezpieczniejsza była działalność gospodarcza. Analizy i rankingi pomagają w sprawdzeniu wiarygodności partnerów gospodarczych.
Od 2006 r. Instytut Europejskiego Biznesu organizuje Konkurs Gepardy Biznesu. Jeżeli w przyjętym okresie średnia z dynamik przychodów i zysku netto badanej firmy wynosi więcej niż 10 proc., przyznaje jej bezpłatnie tytuł Gepard Biznesu.
Od marca 2016 r. projekt ten jest chroniony za pomocą znaku towarowego Business Gepard w 28 krajach Unii Europejskiej.
Na podstawie danych z KRS instytut organizuje też od 2008 r. Konkurs Efektywna Firma, a od 2013 r. Konkurs Mocna Firma Godna Zaufania.
Za Efektywną Firmę uznaje tę, w której stosunek zysku netto do przychodów wynosi więcej niż 5 proc. Tytuł Mocna Firma Godna Zaufania przysługuje tej, która w danym roku jest jednocześnie wyróżniona w Konkursie Gepardy Biznesu i Konkursie Efektywna Firma.
Od 2008 r. IEB na podstawie danych z KRS organizuje też Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki. Tytuł ten przyznaje firmom, których wartość rynkowa wynosi według jego szacunków więcej niż 10 mln zł. Tytuł Wielki Brylanty Polskiej Gospodarki otrzymują firmy warte więcej niż 100 mln zł.
Na podstawie danych finansowych instytut liczy wartość rynkową firm w uproszczony sposób, wykorzystując dwa wskaźniki z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: C/Z, czyli Cena do Zysku netto oraz C/Wk – Cena do Wartości Księgowej.
Od 2012 r. instytut prowadzi Konkurs Wielki Modernizator. Tytuł przyznaje podmiotom, w których dwuletnia amortyzacja była wyższa niż 2 mln zł.
Od 2013 r. IEB organizuje Konkurs Worldwide Company. Tytuł przyznaje przedsiębiorstwom eksportującym do minimum 5 krajów.
Każdego roku do instytut zgłaszają się firmy z prośbą, by przeanalizował ich wyniki finansowe i ocenił, czy zasługują na wyróżnienie w jego konkursach.
Metodologia liczenia wartości rynkowej
Wartość rynkowa firm szacowana jest w sposób bardzo uproszczony przez porównaniu do wycen spółek krajowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Do obliczeń wykorzystywane są wskaźniki C/Z (cena do zysku netto) i C/WK (cena do wartości księgowej, czyli cena do sumy kapitału własnego i zysku netto) średnie dla spółek krajowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, liczone przez analityków GPW.
Wskaźniki do liczenia wartości rynkowej spółek krajowych w marcu 2021 r.
C/Z: 34,6
C/WK: 1,05
źródło: Biuletyn Statystyczny GPW https://www.gpw.pl/pub/GPW/statystyki/statystyki_miesieczne/202103_GPW.pdf
Według wskaźników giełdowych z marca 2021 r. zostały policzone dwie wartości rynkowe firmy w marcu 2021 r. Jedna to iloczyn zysku netto w 2020 r. i wskaźnika C/Z w marcu 2021 r., a druga to iloczyn wartości księgowej w końcu 2020 r. i wskaźnika C/Wk w marcu 2021 r. Średnia arytmetyczna z tych wartości rynkowych to szacowana wartość rynkowa firmy w marcu 2021 r.
Autor: Jerzy Krajewski