Mądry i przemyślany merchandising buduje wartość Twojej firmy i zwiększa zyskowność sprzedaży
Wyróżnienie ASM GROUP S.A. tytułem „Geparda Biznesu” i „Mocna Firma – Godna Zaufania 2013” jest nie tylko uznaniem za osiągnięte w minionych latach wyniki i dynamikę wzrostu. Potwierdza także, że w warunkach trudnej i niepewnej sytuacji gospodarczej oraz rosnącego znaczenia handlu przez Internet, sięgnięcie po efektywne, zorientowane na klienta i optymalizację kosztów rozwiązania merchandisingowe dla wielu firm z sektora handlu tradycyjnego jest krytyczne dla utrzymania się na rynku i umocnienia pozycji rynkowej.
Merchandising jest marketingową techniką zwiększenia widoczności produktów w punkcie sprzedaży. Poprzez sposób prezentacji produktu na półce czy ulepszenie jego opakowania wpływa na zwiększenie zainteresowania konsumentów, a tym samym zwiększa nasze szanse na sprzedaż. Umożliwia lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów i bardziej adekwatne dostosowanie do nich asortymentu, a tym samym o wiele bardziej efektywne i racjonalne nim zarządzanie.
Mądry merchandising to merchandising zorientowany na klienta, jego oczekiwania i zmieniające się zwyczaje zakupowe.
Jest podróżą, w trakcie której kształcimy nasze kompetencje w zakresie przewidywania potrzeb i preferencji konsumentów. U jej źródeł tkwi pragnienie dostarczenia klientom pożądanych produktów i usług przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i wykorzystywanych zasobów. Udoskonalenie biznesowych kompetencji i polepszenie wyników merchandisingu nie tylko zwiększy naszą operacyjną skuteczność, ale może także zapewnić ekonomiczny zysk, na który składają się:
– zwiększony przychód z celowanego, dopasowanego do danej lokalizacji handlowej i potrzeb klienta asortymentu,
– zwiększone marże będące rezultatem lepszej ceny i przemyślanych promocji,
– zredukowane koszty obsługi magazynu, spowodowane bardziej efektywnym zarządzaniem asortymentem.
– Punktem wyjścia dla mądrych działań merchandisingowych jest informacja oraz umiejętność oddzielenia od niej spojrzenia konsumenta. Wnikliwa obserwacja i analiza zachowań konsumenckich jest kluczowa dla generowania wzrostu sprzedaży. W ASM GROUP S.A. współpracujemy z naszymi Klientami dostarczając im zaawanasowanej analizy, badań, narzędzi i technologii, starając się wytłumaczyć, że podstawą sukcesu jest właściwa alokacja środków budżetu marketingowego a nie jego wielkość. Dzięki zintegrowanemu podejściu do biznesu, wyszkolonej i doświadczonej na polskim i europejskim rynku kadrze, pomagamy naszym Klientom wyprzedzić zmianę i wykorzystać możliwości jakie daje mądry i przemyślany merchandising. – podsumowuje Adam Stańczak, Prezes ASM GROUP S.A.
Justyna Kaczorek, Specjalista ds. PR ASM GROUP S.A w Warszawie
—————-
ASM GROUP S.A. wraz ze spółkami zależnymi tworzy grupę kapitałową specjalizująca się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży. Grupa kapitałowa ASM GROUP S.A. prowadzi działalność na terenie Polski oraz Włoch. Dzięki znajomości rynku, zasięgowi działania, szerokim kompetencjom oraz know-how krajowych i zagranicznych ekspertów zrealizuje każdy projekt ukierunkowany na zwiększenie sprzedaży lub pomoc w promocji towarów. Z usług ASM GROUP S.A. korzysta już ponad 600 klientów. ASM GROUP S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect w Warszawie.