optAd360 AI Engine – nowe narzędzie pozwalające e-wydawcom zarabiać łatwiej i więcej
Polska firma optAd360 wprowadza innowacyjne narzędzie, które rozszerza możliwości zarabiania wydawcom internetowym na całym świecie. Może ono służyć wszystkim witrynom, niezależnie od ich wielkości.
Przez ostatni rok firma optAd360 pracowała intensywnie nad nowym, innowacyjnym narzędziem, które rozszerza możliwości wykorzystania powierzchni reklamowej przez wydawców, a zarazem jest przyjazne dla użytkowników i wartościowe na reklamodawców.
optAd360 AI Engine to autorskie rozwiązanie ułatwiające oraz zwiększające monetyzację powierzchni reklamowych. Główną ideą narzędzia jest dostarczanie reklam w oparciu o sztuczną inteligencję, analizę zachowań użytkowników i struktury treści serwisów internetowych. Dzięki samouczącemu się rozwiązaniu system może generować więcej wartościowych wyświetleń reklamowych, a przez to zarabia więcej.
Nowe narzędzie ocenia przestrzeń w witrynie w oparciu o zachowania użytkownika oraz strukturę treści i dzięki temu pokazuje reklamę tam gdzie użytkownik jest aktywny. Wydawca ma więc możliwość zagospodarowania niewykorzystanych dotąd miejsc nie pogarszając przy tym doświadczenia użytkownika. Sama implementacja narzędzia jest przy tym bardzo prosta i nie wymaga dodatkowych prac programistycznych.
Jak mówi Jarosław Wisłocki (Head of Programmatic Optimization w optAd360) – Sam pomysł wziął się z obserwacji potrzeb reklamodawców oraz wydawców dlatego stworzyliśmy narzędzie, które na nie odpowiada, a kluczowe pytania, które sobie postawiliśmy tworząc nasz AI Engine to:
- Jak zbudować idealną siatkę reklamową bez wysiłku po stronie Wydawcy ?
- Jak wykorzystać aktywność użytkownika w serwisie, żeby uzyskać wysoką widoczność reklam dzięki czemu reklamodawcy będą chcieli płacić więcej za CPM a to przełoży się na lepszy przychód dla Wydawcy ?
- Jak uzyskać równowagę pomiędzy zarobkami a komfortem użytkownika ?
Nareszcie Wydawca może skupić się na tym co robi najlepiej – tj. tworzeniu atrakcyjnych treści w serwisie. Resztą zajmie się sztuczna inteligencja. I zrobi to szybciej, dokładniej i efektywniej niż człowiek. Wydawcy uzyskują dodatkowe przychody a reklamodawcy widoczne odsłony i to wszystko za pomocą wklejenia na stronę tylko jednego kodu. Implementacja naszego narzędzia nie zabiera wydawcom więc żadnego dodatkowego czasu.”
optAd360 to wrocławska firma zajmująca się sprzedażą powierzchni reklamowej w modelu programmatic. Firma powstała na początku 2016 roku i szybko znalazła się wśród liderów polskiego rynku. Aktualnie działa w ponad 30 krajach, pracuje dla 1 500 serwisów internetowych i aplikacji mobilnych, monetyzując ponad 6 miliardów odsłon reklamowych miesięcznie.
Optad360 Sp. z o.o. we Wrocławiu została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XIII edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2018 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.
Optad360 Sp. z o.o. we Wrocławiu rozwija się bowiem dynamicznie – średnia z dynamik przychodów i zysku netto w latach 2015-2016 wyniosła w jej przypadku 320,7 proc. To przyniosło jej tytuły Gepard Biznesu 2018.
O Instytucie Europejskiego Biznesu
Instytut Europejskiego Biznesu, który powstał 12 grudnia 2005 r. w Warszawie, zajmuje się analizą wyników finansowych przedsiębiorstw oraz eksportu.
Wydaje dzienniki internetowe EuropejskaFirma.pl, PolskieBrylanty.pl i GepardyBiznesu.pl. Organizuje Kongresy Nowoczesnej Gospodarki.
W ciągu 13 lat dokładnie przeanalizował wyniki finansowe 80 tysięcy polskich firm. Analizy opiera głównie na oficjalnych i wiarygodnych danych finansowych, przekazywanych przez firmy do Krajowego Rejestru Sądowego. Dane te są publiczne i ogólnie dostępne. Badania eksportu IEB prowadzi według informacji pozyskanych z Urzędów Celnych.
IEB organizuje Konkurs Gepardy Biznesu od 2006 r. Jeżeli w przyjętym okresie średnia z dynamik przychodów i zysku netto badanej firmy wynosi więcej niż 10 proc., IEB przyznaje jej bezpłatnie tytuł Gepard Biznesu.
Od marca 2016 r. projekt ten jest chroniony za pomocą znaku towarowego Business Gepard w 28 krajach Unii Europejskiej.
Na podstawie danych z KRS Instytut organizuje też od 2008 r. Konkurs Efektywna Firma, a od 2013 r. Program Promocyjny Mocna Firma Godna Zaufania.
Za Efektywną Firmę uznaje tę, w której stosunek zysku netto do przychodów jest wyższy niż 5 proc. Tytuł Mocna Firma Godna Zaufania przysługuje tej, która w danym roku jest jednocześnie wyróżniona w Konkursie Gepardy Biznesu i Konkursie Efektywna Firma.
Od 2008 r. IEB na podstawie danych z KRS organizuje też Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki. Tytuł ten przyznaje firmom, których wartość rynkowa wynosi według jego szacunków więcej niż 10 mln zł.
Na podstawie danych finansowych IEB liczy wartość rynkową firm w uproszczony sposób, wykorzystując dwa wskaźniki z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: C/Z, czyli Cena do Zysku netto oraz C/Wk – Cena do Wartości Księgowej.
Od 2013 r. na podstawie danych z Urzędów Celnych IEB organizuje Konkurs Światowa Firm Worldwide Company. Tytuł Światowa Firm Worldwide Company przyznaje przedsiębiorstwom eksportującym do minimum 3 krajów.
Każdego roku do IEB zgłaszają się firmy z prośbą, by przenalizował ich wyniki finansowe i ocenił, czy zasługują na wyróżnienie w konkursach IEB.