Efektywna FirmaGepardy BiznesuNajpiękniejsze BudynkiPolskie BrylantyWielcy Modernizatorzy

Krótki grudzień dobry dla biznesu hotelowego

Właśnie rozpoczął się ostatni w tym roku szczyt konferencyjny. Ponad 1/3 firm w Polsce decyduje się na organizację spotkań w grudniu. Jest to drugi w roku miesiąc, kiedy organizuje się najwięcej wydarzeń biznesowych. Hotele i obiekty konferencyjne w tym czasie przygotowują liczne niestandardowe propozycje dla potencjalnych Klientów, którzy, jak wynika z badań, nie przywiązują się do miejsca spotkania. Czy hotele i obiekty konferencyjne odpowiednio wykorzystają ostatnią szansę w tym roku?

Zgodnie z wynikami ogólnopolskich badań dot. „Rynku spotkań biznesowych” z 2016 i 2017 peak konferencyjny ma miejsce nie tylko jesienią  i latem, ale także w miesiącach zimowych.

Okazuje się, że to właśnie grudzień jest drugim w roku miesiącem, w którym organizuje się najwięcej wydarzeń. Ponad 32% z zorganizowanych spotkań w roku organizuje się na koniec roku. Zaledwie o 1% więcej wydarzeń jest organizowane w maju (dane z raportu z 2016 roku).

Jak pokazują badania, prawie 80% firm w Polsce organizuje spotkania biznesowe i konferencyjne poza siedzibą swojej firmy. Większość przedsiębiorstw korzysta z ofert proponowanych przez hotele czy obiekty konferencyjne.

Grudzień jest miesiącem, w którym planowanych jest wiele spotkań o charakterze świątecznym, należy zwrócić uwagę, że jest to biznesowo krótki miesiąc w porównaniu do innych miesięcy w roku, ze względu na wypadające pod koniec roku Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok.

Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil

 

„Jak wynika z badań, firmy w Polsce w większości decydują się na organizację mniejszych konferencji i spotkań, tak odpowiedziało prawie 80% ankietowanych. Wydarzenia te organizowane są w dużej części pod koniec roku. Firmy wybierając miejsce na organizację takiego spotkania w ponad 70% same aktywnie poszukują dogodnej lokalizacji. Tylko 3% deklaruje, że posiadają takie miejsca, z których korzystają stale. Jest to sygnał dla obiektów i hoteli, które powinny starać się o dotarcie do Klienta niezwiązanego ściśle z jednym obiektem, wykorzystując rotację firm między hotelami. „Od początku funkcjonowania naszego hotelu poddawaliśmy dokładnej analizie rynek i jego otoczenie. Chcemy mieć wiedzę, jakie są rzeczywiste oczekiwania i potrzeby naszych Klientów, ale także jakie zmiany zachodzą w branży usług konferencyjnych i spotkań biznesowych. Przeprowadzenie projektu mającego na celu systematyczne badanie tego rynku w Polsce pozwala uzyskać wiele cennych informacji, które pomagają nam w docieraniu do Klientów z odpowiednio przygotowanymi ofertami, a także szybciej możemy reagować na zmiany. Jak pokazują badania już na przestrzeni dwóch edycji widać kierunki zmian, w tym tę najważniejszą, że waga ceny zmniejsza się z każdym rokiem, a Klienci zaczynają doceniać inne wartości takie jak np. bliskość natury, czy jakość kuchni. Spotkania biznesowe są także coraz chętniej organizowane  poza miastem” – powiedziała Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil, uhonorowana tytułem Hotelarz Roku.

Cytowane badania, źródła: „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie?” (2016) oraz „Rynek spotkań biznesowych w Polsce pod lupą organizatorów i uczestników: Kto? Co? Za ile? I gdzie?” (2017) – Hotel Narvil Conference & Spa.

 

Hotel Narvil Sp. z o.o. w Serocku została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XII edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2017, X edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2017, X edycji Konkursu Efektywna Firma 2017  i  VIII edycji Konkursu Wielki Modernizator Polski 2017  na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.