Aktualności

Candy umacnia swoją pozycję na rynku chińskim

Candy, jedna z czołowych firm na rynku europejskim oferująca sprzęty AGD i RTV, zwiększa swój udział w sektorze pralek i lodówek na rynku chińskim. Po 10-letnich negocjacjach nawiązała współpracę z chińskim liderem elektroniki użytkowej Hefei Meiling Co., Ltd. W efekcie firmy utworzyły wspólną spółkę i zamierzają sprzedać 4 miliony pralek w ciągu najbliższych 3 lat.

Grupa Candy oraz Meiling Company założyły spółkę partnerską pod nazwą Meiling Candy (China) Washing Machine Limited Company, która przejmie obowiązki marketingu i dystrybucji na rynek chiński markowych pralek produkowanych pod znakiem firmowym: Candy, Jinling oraz Meiling. Nowa firma skoncentruje się na coraz popularniejszych w Chinach pralkach ładowanych od frontu – sprzętu, który zajmuje obecnie większą część rynku pralek w Europie.

4 miliony pralek w ciągu 3 lat

Podpisana pomiędzy firmami współpraca jest połączeniem doświadczenia i know-how Candy w zakresie produkcji pralek oraz rozbudowanej sieci dystrybucji i wiedzy na temat rynku chińskiego firmy Meiling. Główną siedzibą produkcyjną będzie nabyta w 2006 roku przez Candy Fabryka Jinling – jedna z największych fabryk produkujących pralki w Chinach.

Celem nowo powstałej firmy Meiling Candy (China) Washing Machine Limited Company jest znaczące zwiększenie udziału w chińskim rynku pralek ładowanych od frontu oraz osiągnięcie w przeciągu najbliższych 3 lat sprzedaży na poziomie 4 milionów sztuk.

Inwestycja w rozwój sektora chłodniczego

Partnerstwo Candy i Meiling Co. oznacza również rozpoczęcie strategicznej dla Candy działalności przemysłowej w sektorze chłodniczym. Współpraca technologiczna pozwoli firmom wykorzystać ich zasoby oraz zainwestować we wzmocnienie działu badań i rozwoju, a dzięki temu zwiększyć swoją pozycję zarówno na rynku europejskim, jak i chińskim.

Według badań rynku Candy odnotowała najwyższy wzrost w Major Appliance European Market w 2016 roku. Strategiczna współpraca z firmą Meiling jest ważnym krokiem w naszej strategii powiększenia udziałów na rynku chińskim oraz zdobycia znaczącego udziału segmentu chłodniczego w Europie – komentuje Beppe Fumagalli, CEO Candy Group.

Realizacja planu rozwoju na lata 2017-2019

Współpraca Grupy Candy z Meiling Company jest ważnym etapem w realizowaniu strategii rozwoju firmy zaplanowanej na lata 2017-2019. Głównym celem spółki jest umocnienie pozycji lidera w sektorze urządzeń RTV i AGD na rynkach europejskim i chińskim. Współgra to z ciągłym rozwojem firmy. W 2015 roku grupa osiągnęła zyski w wysokości 952,3 mln euro, co stanowiło wzrost o 12,4% w porównaniu do roku 2014. Ponadto zwiększyła swój udział w całym rynku o 1,1%.