AktualnościNajlepszy Dla Zdrowia

Kinga Pienińska wodą docenianą przez światowej klasy szefów kuchni i sommelierów

Badania wskazują, że Polacy, aby ugasić pragnienie, coraz częściej sięgają po…wodę. Woda zyskuje na popularności, ponieważ konsumenci coraz większe znaczenie przywiązują do zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej. Jednak zdrowie to nie wszystko – równie ważne są jakość i smak. Kinga Pienińska łączy w sobie wszystkie te trzy cechy, które dla polskich konsumentów są najważniejsze, co udowodniła, zdobywając tytuł Superior Taste Award.

Woda jest najchętniej kupowanym napojem bezalkoholowym w Polsce – stanowi blisko 45% wolumenu. Kategoria rośnie kosztem napojów gazowanych oraz soków, nektarów i napojów owocowych –  zmiana przyzwyczajeń w sposobie nawadniania sprawia, że smak czystej wody zyskuje na znaczeniu.” – komentuje Anna Serwin, Brand Manager OSHEE, odpowiedzialna za markę Kinga Pienińska.

Według raportu KPMG do 2020 roku wartość sprzedaży detalicznej wody butelkowanej w Polsce przekroczy 6 mld złotych. Polscy konsumenci chętniej niż kiedykolwiek sięgają po wodę, a ponad połowa
z nich dostrzega różnicę między wodą mineralną, źródlaną i funkcjonalną. Mimo to 89% osób które świadomie rezygnują z wody niegazowanej, twierdzi, że robi to ze względu na to że nie lubi jej smaku. Czy woda w ogóle może mieć smak?

Okazuje się, że tak. Najlepszym dowodem na to są opinie światowej klasy szefów kuchni i sommelierów. International Taste & Quality Institute (iTQi) z siedzibą w Brukseli, to wiodąca światowa organizacja, która testuje produkty żywnościowe oraz napoje, w tym także wody. Każdego roku jury składające się
z najwybitniejszych szefów kuchni oraz sommelierów wskazuje produkty spożywcze, charakteryzujące się wysoką jakością i wyjątkowym smakiem, które nagradzane są tytułem Superior Taste Award.

W tym roku jednym z produktów z kategorii „napoje”, który w szczególny sposób został doceniony przez jury Instytutu, została Kinga Pienińska, jedna z najczystszych naturalnych wód mineralnych w Polsce. Marka otrzymała 3 gwiazdki Superior Taste Award za wodę niegazowaną oraz 2 gwiazdki za wodę lekko gazowaną.

 

Ocena jury każdorazowo dokonywana jest na zasadzie „blind testu”, co znaczy, że sędziowie nie wiedzą, jakich produktów próbują. Każdy z członków jury ocenia produkt niezależnie, na podstawie jego wyglądu, zapachu, tekstury, smaku oraz wrażenia, jakie pozostawia w ustach, co sprawia, że ocena jest całkowicie obiektywna, a nagroda trafia do produktów, które faktycznie zrobiły największe wrażenie na próbujących go smakoszach.

To już kolejna z nagród. którą Kinga Pienińska otrzymała jako dowód najwyższej jakości swoich produktów. Dotychczas Kinga Pienińska została wyróżniona min. w konkursie Superbrands 2018, już po raz czwarty otrzymując tytuł Superbrands Polska Marka, w kategorii „Napoje/wody mineralne”.

Superbrands to wyróżnienie od lat przyznawane najsilniejszym markom konsumenckim w Polsce. Tytuł uzyskują jedynie te z firm, które są wyjątkowo chętnie rekomendowane przez konsumentów.