Ecoline – najwyższa jakość usług receptą na trudne czasy
Niepewność jutra, zmniejszone przychody, niejednokrotnie też podejmowanie trudnych decyzji – to dziś codzienność wielu polskich przedsiębiorców. Jak z tej sytuacji wyjść obronną ręką? Receptą producenta lakierni Ecoline jest umiejętne połączenie solidności i najwyższej jakości usług ze zdolnością przystosowana się do szybko zachodzących zmian.
Firma założona ponad dwadzieścia lat temu przez Piotra Potockiego od samego początku wytrwale budowała swoją pozycję lidera branży lakierniczej. Jej zarządowi i pracownikom przyświeca wspólny cel: dostarczanie klientom rozwiązań, na których mogą polegać przez długie lata. Dzięki tej postawie przedsiębiorstwo mogło systematycznie rozrastać się, pozyskując nowych klientów i partnerów, poszerzając zakres swoich usług oraz ciągle je udoskonalając.
W trakcie swojego istnienia firma zmierzyła się z wieloma wyzwaniami, jednak jedno z największych nadeszło w 2020 roku. Epidemia koronawirusa diametralnie zmieniła postać rynku polskiego i zagranicznego, zarówno dla branży lakierniczej, jak i dla pokrewnych jej przemysłów.
Początek epidemii był dla Ecoline trudnym czasem – mówi Piotr Potocki, prezes firmy – sytuacja na świecie rozchwiała i zmieniła rynek, co okazało się zgubne dla niektórych przedsiębiorstw i całych sektorów. Aby utrzymać swoją pozycję, ale też w ogóle móc działać, musieliśmy szybko przystosować się do otaczającej nas rzeczywistości. Wymagało to znaczących zmian w sposobie zarządzania i prowadzenia biznesu, dzięki którym ustabilizowaliśmy sprzedaż naszych produktów i usług.
Stale o krok przed trendami
Firma Ecoline może pochwalić się bogatym doświadczeniem i zasobami – dziś zatrudnia osiemdziesięciu pracowników, ma na koncie ponad sto zainstalowanych lakierni i ponad siedemset sprzedanych aplikacji. Nie przestaje jednak szukać nowych i coraz lepszych rozwiązań. We własnym laboratorium badań i rozwoju, wyposażonym w lakiernię automatyczną i ręczną prowadzi testy malowania proszkowego elementów metalowych w nietypowych kształtach. Firma jest także właścicielem czterech patentów:
- Patentu na piec do polimeryzacji i suszenia (2015),
- Patentu na wielozabiegową sekcję przygotowania powierzchni z nowoczesnym kolektorem odpływowym (2015) oraz
- Patentu na innowacyjną modułową kabinę lakierniczą (2016)
- Patentu na panel pieca do polimeryzacji i suszenia farby proszkowej o konstrukcji panelowej (2020)
Czas i środki poświęcone na rozwój i zdobywanie wiedzy pozwoliły Ecoline na stworzenie jedynej w swoim rodzaju usługi, czyli budowy personalizowanej lakierni. Firma oferuje swoim klientom budowę stacji lakierniczej dopasowanej do wymiarów pomieszczenia, którym dysponuje zleceniodawca. Przykłada także wagę do tego, aby lakiernia była nie tylko funkcjonalna, ale także możliwie zasobooszczędna. Dzięki temu nawet niewielkie przedsiębiorstwa mogą posiadać własne instalacje, odpowiadające ich potrzebom i możliwościom.
Rozwój dla Ecoline oznacza nie tylko stałe edukowanie siebie, ale także innych. Właśnie dlatego w ofercie firmy znajdują się praktyczne szkolenia lakierowania proszkowego dla klientów, w trakcie których mogą oni podnieść kompetencje swojej kadry. Od 2018 roku firma jest także organizatorem konferencji branżowej pod nazwą Forum Nowoczesnych Technologii Malowania, będącego przestrzenią wymiany praktycznej wiedzy i najnowszych informacji z branży.
Firma z tradycjami, nowoczesny wizerunek
W 2019 roku zapadła decyzja o liftingu wizerunku firmy, w celu lepszego dopasowania go do jej wyjątkowego charakteru i podkreślenia wejścia przedsiębiorstwa w nową erę działania. Odświeżony logotyp, nowa strona internetowa, zmiany organizacyjne w firmie i wprowadzenie na rynek nowych lub ulepszonych produktów – to wszystko skutki procesu rebrandingu, który przeszła firma Ecoline.
Nowy logotyp firmy oraz odświeżony wizerunek to odzwierciedlenie najważniejszych wartości przyświecających Ecoline: dążenia do najwyższej jakości usług i dokładności, skupienia na innowacji i rozwoju z jednoczesnym poszanowaniem wieloletniej tradycji przedsiębiorstwa. Jednak rebranding to nie tylko zmiana wyglądu. Procesowi towarzyszyło też opracowanie innowacyjnego produktu – systemu tablic sterowniczych oraz przeprojektowanie produkowanych przez Ecoline linii, w sposób pozwalający ograniczać gromadzenie się zanieczyszczeń.
Jak mówią członkowie zarządu Ecoline, w wyniku rebrandingu przedsiębiorstwo zyskało spójny, zapadający w pamięć wizerunek marki, jasno pokazujący, że jest to firma o potencjale europejskim, dostarczająca rozwiązania na najwyższym poziomie.
Jakość potwierdzona nagrodami
To właśnie poszukiwanie coraz lepszych rozwiązań, w połączeniu z dbałością o najwyższą jakość świadczonych usług pozwoliło Ecoline na zdobycie wiodącej pozycji w branży lakierniczej i zachowanie jej przez ponad dwie dekady. Gotowość do zmian, także szybkich i diametralnych sprawia, że firma niezmiennie stawia czoła nowym wyzwaniom. Za swoje działania została niejednokrotnie doceniona: w latach 2015, 2016 i 2019 firma Ecoline otrzymała Podkarpacką Nagrodę Gospodarczą, a w 2019 roku została wyróżniona statuetką Tytanowych Skrzydeł za 20-letnią działalność na rzecz rozwoju branży lakierniczej w Polsce. Rok 2020, mimo trudności, z którymi boryka się cała branża, przyniósł firmie nominację do dwóch prestiżowych plebiscytów: Gazel Biznesu oraz Diamentów Forbesa 2021. W 2021 r. została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XV edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2020, XIII edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2020, XIII edycji Konkursu Efektywna Firma 2020 i VIII edycji Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania 2020 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.
Wyróżniki firmy Ecoline: · Ponad 20 lat doświadczenia · Szerokie portfolio produktów · Ciągłe inwestycje w innowacje technologiczne, własny dział R&D · Wykwalifikowana i nieustannie doskonaląca się kadra · Elastyczność we współpracy z klientem · Eksperckie wsparcie merytoryczne dla klientów · Wysoka jakość usług potwierdzona nagrodami branżowymi i świadectwami zadowolonych klientów |
#europejskafirma #instytuteuropejskiegobiznesu #wyróżnieniadlafirm #brylantpolskiejgospodarki #businessbrilliant #najcenniejszefirmy #gepardbiznesu #businessgepard #mocnafirmagodnazaufania #strongcompany #efektywnafirma #JerzyKrajewski