Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A. to Brylant Polskiej Gospodarki i Gepard Biznesu 2019

Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A. w Białymstoku została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XIV edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2019 i XII edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2019 na podstawie danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.

Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A. rozwija się bowiem dynamicznie – średnia z dynamik przychodów i zysku netto w latach 2016-2017 wyniosła w jego przypadku 69,3 proc. To przyniosło jej tytuł Gepard Biznesu 2019.

Wartość rynkowa Podlaskich Zakładów Zbożowych S.A. w marcu 2019 r. została w sposób uproszczony oszacowana przez Instytut Europejskiego Biznesu na 25 mln zł, co dało jej tytuł Brylant Polskiej Gospodarki 2019.

Podlaskie Zakłady Zbożowe powstały w 1948 roku. Do roku 2000 były państwowym przedsiębiorstwem. 1 lipca 2000 roku w wyniku prywatyzacji firm została przekształcona w spółkę akcyjną ze 100 proc. udziałem polskiego kapitału.  Produkuje mąki pszenne i żytnie, płatki owsiane i jęczmienne, kasze jęczmienną i gryczaną, groch obłuszczony połówki.

Latem 2020 r. spółka zdecydowała wprowadzić na rynek nową markę. Podlaskie Młyny – to odpowiedź na wciąż rosnące potrzeby klientów poszukujących produktów pochodzących ze zdrowych upraw, z serca Zielonych Płuc Polski. Premiera nowego brandu w ogólnopolskich sklepach i hurtowniach ma miejsce w lipcu.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że od jakości i gatunku mąki zależy smak wielu potraw. To baza chleba, ciast, pierogów, placków czy naleśników. Powstaje w wyniku przemiału ziaren zboża, które pomimo postępu technicznego i modernizacji, zasadniczo pozostaje niezmienne od wieków.

I tak dzieje się w Podlaskich Zakładach Zbożowych – firmie z wieloletnią tradycją, która jest jednym z największych młynów w Polsce, zaopatrującym piekarnie, zakłady przemysłowe, sieci handlowe i hurtownie w całym kraju i zagranicą.

PZZ S.A. to marka sama w sobie, która nieustannie się rozwija, rozbudowuje swoje zaplecze techniczne, powiększa flotę i poszerza swoją ofertę.

„Podlaskie Młyny to nasza najnowsza propozycja i ukłon skierowany w stronę tych klientów, którzy poszukują produktów ze zdrowych upraw. Zadbaliśmy również o nową, świeżą etykietę i unikalne opakowanie”, mówi Sylwia Majewicz, prezes Podlaskich Zakładów Zbożowych w Białymstoku.

Nowa, elegancka kredowa torebka z transparentnym oknem, przez które widać produkt w środku, z pewnością przyciągnie uwagę wielu klientów. Brand jest przeznaczony do sprzedaży w całej Polsce, ale oczywiście w pierwszej kolejności pojawi się na rodzimym Podlasiu.

„Pragnę również wyjaśnić, że nasze flagowe produkty, opatrzone dobrze znanym logiem PZZ, nadal będą dostępne w naszej ofercie, tak by klienci, którzy od lat są z nami, dalej mogli używać choćby tradycyjnej mąki tortowej z charakterystycznym tortem ze świeczką”, dodaje Sylwia Majewicz.

Podlaskie Zakłady Zbożowe od lat działają i produkują mąkę na bazie ziaren pochodzących z serca Zielonych Płuc Polski. W portfolio firmy są jeszcze takie produkty jak: płatki, kasze i groch. Podlaskie Młyny – to kolejny unikalny produkt, zabierający konsumentów w podróż, której celem jest nowy wymiar smaku.

Więcej informacji o firmie pod adresem: http://pzz.bialystok.pl

Informacja o Magazynie Przedsiębiorców „Europejska Firma” i Instytucie Europejskiego Biznesu

Magazyn Przedsiębiorców „Europejska Firma” i Instytut Europejskiego Biznesu zajmują się analizą wyników finansowych przedsiębiorstw. W ciągu 14 lat dokładnie przeanalizowali wyniki finansowe 80 tysięcy polskich firm. Analizy opierają się głównie na oficjalnych i wiarygodnych danych finansowych, przekazywanych przez firmy do Krajowego Rejestru Sądowego. Dane te są publiczne i ogólnie dostępne, by bezpieczniejsza była działalność gospodarcza.  Analizy i rankingi pomagają w sprawdzeniu wiarygodności partnerów gospodarczych.

Od 2006 r.  Instytut Europejskiego Biznesu organizuje Konkurs Gepardy Biznesu. Jeżeli w przyjętym okresie średnia z dynamik przychodów i zysku netto badanej firmy wynosi więcej niż 10 proc., przyznaje jej bezpłatnie tytuł Gepard Biznesu.

Od marca 2016 r. projekt ten jest chroniony za pomocą znaku towarowego Business Gepard w 28 krajach Unii Europejskiej.

Na podstawie danych z KRS instytut organizuje też od 2008 r. Konkurs Efektywna Firma, a od 2013 r. Program Promocyjny Mocna Firma Godna Zaufania.

Za Efektywną Firmę uznaje tę, w której stosunek zysku netto do przychodów wynosi więcej niż 5 proc. Tytuł Mocna Firma Godna Zaufania przysługuje tej, która w danym roku jest jednocześnie wyróżniona w Konkursie Gepardy Biznesu i Konkursie Efektywna Firma.

Od 2008 r. IEB na podstawie danych z KRS organizuje też Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki. Tytuł ten przyznaje firmom, których wartość rynkowa wynosi według jego szacunków więcej niż 10 mln zł.

Na podstawie danych finansowych instytut liczy wartość rynkową firm w uproszczony sposób, wykorzystując dwa wskaźniki z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: C/Z i C/Wk.

Od 2012 r. instytut prowadzi Konkurs Wielki Modernizator Polski. Tytuł przyznaje podmiotom, w których dwuletnia amortyzacja była wyższa niż 5 mln zł .

Od 2013 r. IEB organizuje Konkurs Światowa Firm Worldwide Company. Tytuł przyznaje przedsiębiorstwom eksportującym do minimum 3 krajów.

Każdego roku do instytut zgłaszają się firmy z prośbą, by przeanalizował ich wyniki finansowe i ocenił, czy zasługują na wyróżnienie w jego konkursach.