SANPLAST S.A. to Brylant Polskiej Gospodarki, Efektywna Firma i Wielki Modernizator Polski 2019

SANPLAST S.A. w Strzelnie została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XII edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2019, XII edycji Konkursu Efektywna Firma i VIII edycji Konkursu Wielki Modernizator Polski 2019 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.

SANPLAST  działa bowiem efektywnie: średni stosunek zysku netto do przychodów w  latach 2016 i 2017 r. osiągnął w jej przypadku poziom 6,1 proc. To przyniosło jej tytuł Efektywna Firma 2019.

Wartość rynkowa firmy w marcu 2019 r. została w sposób uproszczony oszacowana przez Instytut Europejskiego Biznesu na 130 mln zł, co dało jej tytuł  Brylant Polskiej Gospodarki 2019.

Spółka w latach 2016-2017 dokonała odpisów amortyzacyjnych na kwotę 12,3 mln zł, dzięki czemu zyskała tytuł Wielki Modernizator Polski 2019.

Historia SANPLAST sięga 1983 roku. To właśnie wtedy bracia Karol i Wiesław Podraza założyli w rodzinnych Wymysłowicach działalność. Początkowo zajmowali się produkcją nadkoli samochodowych, zderzaków, a z czasem – zlewozmywaków z poliestru. Zakład mieścił się w małym warsztacie obok garażu. Przełomowy okazał się dla firmy rok 1991, kiedy to jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła na rynek kabiny prysznicowe. Zachęcona sukcesem poszła o krok dalej. SANPLAST rozpoczął produkcję akrylowych wanien, które z czasem wyposażono w systemy hydromasażu. Już wtedy linia produkcyjna mieściła się w nowo wybudowanej hali, tuż obok rodzinnego domu państwa Podraza. Dziś SANPLAST to wiodący producent kabin prysznicowych oraz wanien w Polsce.

SANPLAST to silnie rozpoznawalna marka z 35-letnim doświadczeniem, która zaczynała od produkcji nadkoli samochodów. Dziś jako lider wśród wyposażenia łazienek w domach Polaków, udowadnia, że idąc z duchem czasu i licząc się z realnymi potrzebami konsumentów, można tworzyć funkcjonalne, innowacyjne, cieszące oko produkty.

SANPLAST jest silnie rozwijającą się marką, posiadającą własne linie produkcyjne. Obecna od wielu lat również na rynkach zagranicznych, jako część grupy, w której skład wchodzą: francuska spółka, produkująca przede wszystkim kabiny prysznicowe LEDA  oraz niemiecka spółka HOESCH – jeden z najstarszych producentów wyposażenia Wellness. Sanplast to producent, który wyznacza trendy, posiadając w ofercie produkty innowacyjne, wykonane z wysokiej jakości materiałów. Marka stara się natychmiast reagować na potrzeby rynku i opracowywać co roku wiele nowych produktów, dopasowanych do zgłaszanych zapytań klientów. Dział Kontroli Jakości, Badań i Rozwoju czuwa nad kontrolą jakości produktu w trakcie procesu produkcyjnego, po jego zakończeniu, jak również w przypadku reklamacji produktu. Wykonuje testy prototypu produktu, ocenia design i funkcjonalność. Technicznie przeprowadzane testy zgodne są z wymogami prawa i standardów europejskich. Spółka jest zaangażowana w odpowiedzialność za społeczność lokalną oraz środowisko. Ekspansja na kraje europejskie i rozpoznawalność marki na arenie międzynarodowej jest jedynie potwierdzeniem ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich jej pracowników.

Na sukcesy firmy pracuje ponad 480 pracowników, we własnych stolarniach, narzędziowniach czy laboratoriach. To kolejna mocna strona firmy SANPLAST. Firma ma też własną hartownię szkła w Mielcu – Sanglass SA, co sprawie, że SANPLAST jest niezależny pod względem dostaw szkła.

Dzięki własnym pomieszczeniom (62 000 mkw. powierzchni magazynowych i produkcyjnych), niezbędnym na każdym etapie produkcji, firma jest w większości niezależna od jakichkolwiek firm zewnętrznych – swój sukces, zawdzięcza jedynie sobie, a co za tym idzie – swoim pracownikom.

SANPLAST regularnie inwestuje w swój rozwój. Ostatnia realizacja to między innymi linia produkcji wyrobów z odlewów mineralnych z systemem redukcji lotnych związków organicznych, która miała miejsce w styczniu 2019 roku na kwotę 8 mln. złotych. Kolejną inwestycją zrealizowaną na kwotę 3 mln złotych w lipcu 2019, jest produkcja energii i ciepła w układzie kogeneracyjnym z gazu ziemnego. W 2020 roku wydała 5 mln złotych na agregaty kogeneracyjne o łącznej mocy 1,2 MW.

Więcej informacji o spółce na stronie internetowej: https://sanplast.pl

Informacja o Magazynie Przedsiębiorców „Europejska Firma” i Instytucie Europejskiego Biznesu

Magazyn Przedsiębiorców „Europejska Firma” i Instytut Europejskiego Biznesu zajmują się analizą wyników finansowych przedsiębiorstw. W ciągu 14 lat dokładnie przeanalizowali wyniki finansowe 80 tysięcy polskich firm. Analizy opierają się głównie na oficjalnych i wiarygodnych danych finansowych, przekazywanych przez firmy do Krajowego Rejestru Sądowego. Dane te są publiczne i ogólnie dostępne, by bezpieczniejsza była działalność gospodarcza.  Analizy i rankingi pomagają w sprawdzeniu wiarygodności partnerów gospodarczych.

Od 2006 r.  Instytut Europejskiego Biznesu organizuje Konkurs Gepardy Biznesu. Jeżeli w przyjętym okresie średnia z dynamik przychodów i zysku netto badanej firmy wynosi więcej niż 10 proc., przyznaje jej bezpłatnie tytuł Gepard Biznesu.

Od marca 2016 r. projekt ten jest chroniony za pomocą znaku towarowego Business Gepard w 28 krajach Unii Europejskiej.

Na podstawie danych z KRS instytut organizuje też od 2008 r. Konkurs Efektywna Firma, a od 2013 r. Program Promocyjny Mocna Firma Godna Zaufania.

Za Efektywną Firmę uznaje tę, w której stosunek zysku netto do przychodów wynosi więcej niż 5 proc. Tytuł Mocna Firma Godna Zaufania przysługuje tej, która w danym roku jest jednocześnie wyróżniona w Konkursie Gepardy Biznesu i Konkursie Efektywna Firma.

Od 2008 r. IEB na podstawie danych z KRS organizuje też Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki. Tytuł ten przyznaje firmom, których wartość rynkowa wynosi według jego szacunków więcej niż 10 mln zł.

Na podstawie danych finansowych instytut liczy wartość rynkową firm w uproszczony sposób, wykorzystując dwa wskaźniki z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: C/Z,

Od 2012 r. instytut prowadzi Konkurs Wielki Modernizator Polski. Tytuł przyznaje podmiotom, w których dwuletnia amortyzacja była wyższa niż 5 mln zł .

Od 2013 r. IEB organizuje Konkurs Światowa Firm Worldwide Company. Tytuł przyznaje przedsiębiorstwom eksportującym do minimum 3 krajów.

Każdego roku do instytut zgłaszają się firmy z prośbą, by przeanalizował ich wyniki finansowe i ocenił, czy zasługują na wyróżnienie w jego konkursach.