VII Kongres Nowoczesnej Gospodarki był pełen interesujących wydarzeń

10 maja 2019 roku w Sali Balowej WDT NOT w Warszawie odbył się VII Kongres Nowoczesnej Gospodarki, zorganizowany przez Instytut Europejskiego Biznesu, Kongregację Przemysłowo Handlową i Klub Nowoczesnego Biznesu.

Na uroczystość przybyło ponad 140 osób świata gospodarki, polityki i kultury. Kongres prowadził Jerzy Krajewski, dyrektor Instytut Europejskiego Biznesu i wiceprezes KPH, który na początku w prezentacji multimedialnej przedstawił firmy, samorządy  i instytucje wyróżnione w konkursach organizowanych przez Instytut Europejskiego Biznesu: Brylanty Polskiej Gospodarki, Efektywne Firmy, Gepardy Biznesu, Mocne Firmy Godne Zaufania, Samorząd Przyjazny Firmom oraz Instytut HoliEdu – Najlepszy Dla Zdrowia.

Następnie prezes KPH dr inż. Jan Rakowski omówił sytuację polskiego handlu w latach 2018-2019. Powiedział, że każdego roku ubywa w Polsce tysiące małych sklepów. Rynek handlu polaryzuje się wokół wielkich sieci handlowych, głównie sklepów dyskontowych. Tysiące małych hurtowni upadło w wyniku braku zrozumienia tego problemu przez dotychczasowych decydentów.

O tym w debacie o handlu, którą poprowadził dr Jan Rakowski, rozmawiali Marzena Gradecka z Polskiej Grupy Drogeryjnej, Stanisław Zieńkiewicz z Merco Pomorze z Gdańska, Wiesław Michałowski, Prezes Kraśnickiej Izby Gospodarczej, Marek Zdanowski, Prezes Zakładów Mięsnych Wierzejki, Paweł Piwek, Prezes API Market z Wołomina, Maciej Ptaszyński z Polskiej Izby Handlu oraz Grażyna Raniewicz – Lis ze „Społem” Poznań.

Debata o handlu. Na zdjęciu od lewej: Paweł Piwek, Prezes API Market, Marek Zdanowski, właściciel Zakładu Mięsnego Wierzejki J.M. Zdanowscy S.J., Tadeusz Sławik, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec, Stanisław Zieńkiewicz, Przewodniczący RN Sieć Handlowa Merco, Wiesław Michałowski, Prezes Kraśnickiej Izby Gospodarczej, Marzena Gradecka z Polskiej Grupy Drogeryjnej – Prezes Drogerie Jasmin Sp. z o.o., Maciej Ptaszyński, Dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Uczestnicy debaty zwrócili uwagę na skalę nieuczciwych praktyk na rynku ze strony zagranicznych sieci handlowych. Wiele gorzkich słów wylano na media w Polsce, które beztrosko i stronniczo powtarzają na pierwszych stronach gazet kłamliwe, wyssane z palca tezy o polskim handlu.

Prowadzący dr J. Rakowski zaproponował na dzień 27 września 2019 r. zorganizowanie wielkiej debaty o polskim handlu. Według Kongregacji Przemysłowo Handlowej i środowiska małych i średnich przedsiębiorstw skupionych w Izbie, do pilnych należy ograniczenie udziału w rynku firm zagranicznych na poziomie powiatu, regionu i kraju. W przeciwnym razie w ciągu kilku lat rynek w Polsce będzie przejęty przez wielkie sieci zagraniczne i dyskonty. Odbije się to na polskich producentach, w szczególności na polskim rolnictwie, zakładach przetwórstwa rolno-spożywczego, skazanych na sprzedaż towarów do dużych sieci handlowych w cenach poniżej kosztów wytworzenia.

Odniesiono się również do skutków braku ustawy o samorządzie gospodarczym i ustawy o handlu.

Gościem specjalnym kongresu był Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, który przedstawił projekt wprowadzenie dobrowolnej składki na ZUS  dla przedsiębiorców w Polsce wzorem Niemiec.

Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców w imieniu władz państwowych wręczył odznaczenia państwowe osobom zasłużonym kulturze. Uczestniczył też we wręczaniu części Brylantów Polskiej Gospodarki.

Następnie Michał Wojewoda, Dyrektor Operacyjny Instytutu Biznesu Rodzinnego, w swoim wystąpieniu radził jak zaplanować zmianę pokoleniową w biznesie rodzinnym, m.in. przez:
–Przygotowanie rodziny i firmy do sukcesji
–Model 4W jako praktyczne narzędzie przeprowadzenia zmiany pokoleniowej
–Budowa autorytetu sukcesora w firmie – fakty i mity
–Nowa rola nestora po oddaniu sterów rodzinnego biznesu
–Krajobraz polskiej przedsiębiorczości po 1 zmianie pokoleniowej.

Marcin Juchniewicz, psycholog, mówca motywacyjny, trener Eduneo, przedstawił „Algorytm przywództwa w czasach cyfryzacji”. Najnowsze realia i tendencje biznesowe, charakteryzują się ekspresowym przepływem informacji, dyktującym zmiany w podejściu do zarządzania. Juchniewicz opowie o przykładach gigantów biznesowych, którzy wdrożyli najistotniejsze zmiany w podejściu do pracowników oraz tych, którzy ich nie wprowadzili i zapłacili za to wysoką cenę. Wyjaśni jak można zoptymalizować działania organizacji zatrudniających pod jednym dachem pokolenia Boomersów, X, Y oraz nadchodzących Zet’ów. Pokaże konkretne narzędzie, dzięki, któremu będziesz mógł edukować i rozwijać swoją firmę w każdym momencie wzrostu oraz dekoniunktury, aby być o krok przed konkurencją.

Karolina Sybilska, prawnik, Specjalista ds. Ochrony Danych Osobowych, właściciel firmy Safeguard Consulting, wyjaśniała, jak firmy mogą poradzić sobie z RODO.

O tym „Jak dożyć do 100-tki w zdrowiu intelektualnym i somatycznym?” mówiła dr n. med. Danuta Myłek, alergolog i dermatolog, autorka książek „Oswoić alergie”, „Od lekarza do kucharza”, przewodnicząca Kapituły Konkursu Najlepszy Dla Zdrowia.

Marek Madej, Prezes Fundacji Droga Życia, zaprezentował organizowane przez swoja fundację plenery malarskie z okazji 100-Lecia Niepodległości.

Na zakończenie kongresu odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów i statuetek firmom, wyróżnionym w Konkursach Brylanty Polskiej Gospodarki, Efektywne Firmy, Gepardy Biznesu, Mocne Firmy Godne Zaufania, Samorządy Przyjazne Firmom, Najlepszy Dla Zdrowia.

Przedstawiciele Firmy MIK-STAL,  prezes Tomasz Więckowski (w środku) i  dyrektor Michał Kuścik (drugi od lewej), odebrali dyplomy i statuetki konkursów, w których została wyróżniona, na VII Kongresie Nowoczesnej Gospodarki 10 maja 2019 r. w Warszawie z rąk prezesa Kongregacji Przemysłowo-Handlowej Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej dr. inż. Jana Rakowskiego (drugi od prawej),  wiceprezesa Kongregacji Przemysłowo-Handlowej Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej i dyrektora Instytutu Europejskiego Biznesu mgr. Jerzego Krajewskiego (pierwszy od prawej)  i dyrektora Klubu Nowoczesnego Biznesu mgr. inż. Romana Żabińskiego (pierwszy od lewej).

Anna Tatar i Andrzej Tatar, właściciele Royalpack, Tatar S. J. w Świdnicy, odebrali dyplomy i statuetki konkursów Gepardy Biznesu 2018,  Brylanty Polskiej Gospodarki 2018,  Efektywna Firma 2018 oraz VI edycji Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania 2018.

 

Alicja Sielicka, Burmistrz Miasta i Gminy Prochowice, która odebrała statuetkę XIV edycji Konkursu Samorząd Przyjazny Firmom 2019, wraz z przedstawicielami Prochowickiego Przedsiębiorstwa Komunalne Sp. z o.o., wyróżnionego w XII edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2018.

Ekoenergetyka – Polska sp. z o.o. w Zielonej Górze została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XIV edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2019, XII edycji Konkursu Brylanty Polskiej Gospodarki 2019, XII edycji Konkursu Efektywna Firma 2019, VII edycji Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania 2019 i VII edycji Konkursu Światowa Firma Worldwide Company 2019. Statuetki i dyplomy odebrał Bartosz Kubik, prezes zarządu Ekoenergetyka – Polska sp. z o.o. w Zielonej Górze.

 

Konrad Bajor, wiceprezes zarządu  Nova Praxis Sp. z o.o. w Krakowie (pierwszy od lewej), odebrał dyplom i statuetkę Gepard Biznesu 2018.

 

REHEALTHY Klinika Zdrowia  w Warszawie została wyróżniona w VII edycji Konkursu Najlepszy Dla Zdrowia 2019 przez kapitułę tego konkursu i zdobyła tytuł Klinika Najlepsza Dla Zdrowia 2019.  Certyfikat  Klinika Najlepsza Dla Zdrowia 2019 i statuetkę odebrał na kongresie właściciel kliniki Arkadiusz Martyniuk.

Arkadiusz Martyniuk, właściciel REHEALTHY Klinika Zdrowia  (pierwszy od lewej)  odebrał certyfikat Klinika Najlepsza Dla Zdrowia 2019 i statuetkę.

Fundacja „Nadzieja” Osób Poszkodowanych w Wypadkach Drogowych zdobyła tytuł Fundacja Najlepsza Dla Zdrowia 2019.  Certyfikat i statuetkę odebrała Aleksandra Kieres, prezes fundacji.

Prezes Fundacji „Nadzieja” Osób Poszkodowanych w Wypadkach Drogowych mgr Aleksandra Kieres z mgr Elżbietą Krajewską (pierwsza z lewej), członkinią Kapituły Konkursu Najlepszy Dla Zdrowia, dyrektorką Instytutu HoliEdu, który organizuje ten konkurs,  i Agnieszką Borowiec, współorganizatorką szkoleń o zdrowym stylu życie.

Do zdjęcia grupowego ustawiła się tylko część wyróżnionych.

Partnerem kongresu była firma Wierzejki.