To jest przykładowe powiadomienie, można tutaj coś zareklamować, pokazać, itp.

Czytaj więcej Zamknij

Polskie wzornictwo przemysłowe zdobywa coraz większe uznanie. Dwa polskie projekty w finale prestiżowego konkursu

Szybki rozwój internetu rzeczy przekłada się na rosnącą popularność rozwiązań typu smart home. Producenci takich urządzeń stawiają silny akcent już nie tylko na ich funkcjonalność, ale także unikalny design. Polskie wzornictwo przemysłowe cieszy się coraz większym uznaniem, co potwierdza fakt, że w finale tegorocznego konkursu DesignEuropa Awards znalazły się dwa polskie projekty. Jury doceniło system do samodzielnej kontroli piersi w domu firmy Braster oraz inteligentny wideodomofon firmy FIBARO, zaprojektowany przez Macieja Fiedlera.

– Internet rzeczy coraz bardziej się rozprzestrzenia, coraz więcej urządzeń pojawia się na rynku, ale też w naszych domach. Dlatego przykładamy szczególną uwagę do takiego projektowania ich, aby nie były widoczne w pomieszczeniach, aby dopasowywały się do otoczenia, tak żeby osoba, która wchodzi do pomieszczenia, na pierwszy rzut oka ich nie zauważała. Z drugiej strony te urządzenia pełnią funkcje bezpieczeństwa, pilnują naszego komfortu i dbają o nasze lepsze życie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Gdyk, design director FIBARO.

Inteligentny wideodomofon firmy FIBARO

Szybki rozwój internetu rzeczy i miniaturyzacja, w połączeniu z zabieganym stylem życia konsumentów, przekładają się na rosnącą popularność rozwiązań z zakresu smart home. Według raportu opracowanego przez Lucintel rynek inteligentnych rozwiązań dla domu będzie rozwijać się w tempie 9,5 proc. rocznie i osiągnie wartość 107,5 mld dolarów do 2023 roku. Producenci urządzeń, które wpisują się w trend smart home, stawiają mocny akcent już nie tylko na ich funkcjonalność, ale także dobry design, dlatego takie sprzęty mogą nierzadko stanowią też ozdobę mieszkania.

– Od początku kładliśmy nacisk na design, od początku tworzenia naszych produktów zwracaliśmy uwagę na detale, ale i funkcjonalności, bo wysoka technologia ma dla nas ogromne znaczenie. Wszystko to łączymy tak, żeby nasze produkty były zaawansowane technologicznie, kompatybilne z innymi urządzeniami w internecie rzeczy, a zarazem pięknie wyglądały – mówi Łukasz Gdyk.

Jak podkreśla, w przypadku firm, dla których liczy się zarówno funkcjonalność, jak i design produktów, bardzo ważna jest ochrona własności intelektualnej i patentowanie swoich wzorów przemysłowych, ponieważ na rynku pojawiają się naśladowcy.

– Inne przedsiębiorstwa z branży zaczynają nas kopiować, podrabiać nasze urządzenia. Klientowi końcowemu może się wydawać, że to nasz produkt. Niestety bardzo często zdarzają się podróbki i to jest bardzo krzywdzące dla naszej marki – zarówno pod względem finansowym, jak i wizerunkowym. Dlatego bardzo ważne jest to, żeby patentować wzory przemysłowe i to właśnie robimy. Obecnie posiadamy ponad 150 patentów – mówi Łukasz Gdyk.

Na światowym rynku design „made in Poland” cieszy się coraz większym uznaniem, co potwierdza fakt, że w finale tegorocznego konkursu DesignEuropa Awards znalazły się dwa polskie wzory przemysłowe. Jury doceniło system do samodzielnej kontroli piersi w domu firmy Braster oraz inteligentny wideodomofon firmy FIBARO, zaprojektowany przez Macieja Fiedlera.

FIBARO Intercom to urządzenie bardzo zaawansowane technologicznie – pierwsze w naszej firmie, które posiada tak dużą ilość technologii. Pozbawiliśmy to urządzenie wszelkich przycisków, został tylko jeden główny. Stworzyliśmy obracającą się tarczę, za pomocą której możemy otworzyć drzwi, furtkę czy bramę garażową. Samo urządzenie potrafi streamować wideo na naszą komórkę, posiada  technologię infrared, dzięki której jest wyposażone w tryb dzienny i nocny, co pozwala zobaczyć najmniejsze szczegóły nawet w środku nocy. Drzwi czy bramę można otworzyć za pomocą obrotowej obręczy poprzez wstukanie PIN-u, ale też poprzez zbliżenie smartfona lub z poziomu aplikacji – mówi Gdyk.

Prestiżowy konkurs DesignEuropa Awards jest zorganizowany przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Jego celem jest uhonorowanie dobrego wzornictwa oraz zarządzania wzorami przemysłowymi wśród właścicieli zarejestrowanych wzorów przemysłowych ZWW, niezależnie od tego, czy są oni prywatnymi właścicielami praw, małymi firmami czy dużymi przedsiębiorstwami. ZWW jest jednolitym prawem własności intelektualnej, regulowanym przez EUIPO, ważnym we wszystkich 28 państwach członkowskich UE.

Tegoroczna ceremonia wręczenia nagród DesignEuropa Awards odbyła się 27 listopada w Centrum Konferencyjnym POLIN w Warszawie. Nagrodę główną w kategorii dla małych i nowo utworzonych przedsiębiorstw zdobył Air.Go 2.0 – automatyczny system nadawania bagażu zaprojektowany przez firmę Marcus Pedersen ApS. W kategorii przemysł nagrodę zdobyło zrobotyzowane ramię C ARTIS pheno firmy Siemens Healthcare, natomiast nagroda za całokształt osiągnięć trafiła do Hartmuta Esslingera, który jest obecnie jednym z najbardziej wpływowych designerów. Jest znany m.in. ze współpracy ze Stevem Jobsem i firmą Apple, lecz również z Sony, Microsoft, Lufthansą czy Disneyem.

źródło: Newseria Biznes

 

2 tygodnie temu przez w Aktualności , Gepardy Biznesu , Instytut. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał RSS. Zostaw odpowiedź, lub trackback ze swojej własnej strony.

Zostaw odpowiedź

Wymagane